1404\12\19 00:12:05
۶۳۰۰ تن محصولات باغی طی یک هفته از مازندران صادر شد
ساری- سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران از استمرار روند صادرات و واردات محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: طی بازه زمانی ۱۰ تا ۱۶ اسفند، بیش از ۶۳۰۰ تن محصولات باغی صادر شد.
اسدالله تیموری در گفتگو با خبرنگار مهر از استمرار روند صادرات و واردات محصولات کشاورزی استان در ایام جنگ خبر داد و گفت: طی بازه زمانی ۱۰ تا ۱۶ اسفند، بیش از ۶۳۰۰ تن محصولات باغی از مازندران صادر و ۱۶۳ هزار تن نهاده و کالاهای اساسی کشاورزی از گمرکات استان ترخیص شده است. وی اظهار کرد: با وجود شرایط جنگی، فعالیتهای تجاری حوزه کشاورزی در استان مازندران بدون وقفه ادامه داشته و روند صادرات و واردات محصولات کشاورزی از طریق بنادر و گمرکات استان برقرار است. وی افزود: در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۶ اسفند، ۳۰۲ محموله محصولات باغی به وزن حدود ۶۳۰۰ تن از استان به بازارهای هدف صادر شده که عمده این محصولات شامل کیوی و پرتقال بوده است. سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره واردات کالاهای مورد نیاز بخش کشاورزی نیز گفت: طی این مدت ۱۶۳ هزار و ۸۵۴ تن کالا شامل گندم، جو، ذرت و پنبه به همراه ۵۷ مترمکعب چوب از طریق گمرکات استان ترخیص شده است. تیمورییانسری همچنین از تخلیه حجم قابل توجهی از نهادههای دامی در بنادر استان خبر داد و تصریح کرد: در این مدت ۷۶ هزار و ۷۹۹ تن نهاده دامی شامل ذرت و جو در بنادر امیرآباد، نوشهر و فریدونکنار تخلیه شده است. وی تأکید کرد: روند تأمین، واردات و صادرات محصولات کشاورزی استان با هدف پشتیبانی از تولید و تأمین نیاز بازار همچنان با جدیت در حال انجام است..
.
بازنشر از : مهر