مهران محمدی امین

آخرین خبر/ بانک‌ها در بیشتر نقاط دنیا محبوبیتی ندارند؛ چون در هر شرایطی به فکر سود خودشان هستند؛ اما بد نیست بدانید یکی از محبوبیت‌ترین بانک‌های دنیا توسط یک مینی&z

1402\01\10 23:51:05


ماجرای تاسیس محبوب‌ترین بانک جهان با برگزاری کنسرت

آخرین خبر/ بانک‌ها در بیشتر نقاط دنیا محبوبیتی ندارند؛ چون در هر شرایطی به فکر سود خودشان هستند؛ اما بد نیست بدانید یکی از محبوبیت‌ترین بانک‌های دنیا توسط یک مینی‌بوس فروش در شهر کوچک برنلی انگلستان تاسیس شد که به‌جای سود خودش، متمرکز روی منافع عمومی بود و برای همین هم محبوب، الهام‌بخش و دوست‌داشتنی شد. موسس این بانک دیوید فیشویک یک فرد محلی بود که وقتی دید همشهریانش مشکلات مالی دارند به آن‌ها پول قرض می‌داد و آنچنان این کار را در شهر توسعه داد که اطرافیانش به او پیشنهاد کردند یک بانک محلی تاسیس کند.

بانک‌ها در بیشتر نقاط دنیا محبوبیتی ندارند؛ چون در هر شرایطی به فکر سود خودشان هستند؛ اما بد نیست بدانید یکی از محبوبیت‌ترین بانک‌های دنیا توسط یک مینی‌بوس فروش در شهر کوچک برنلی انگلستان تاسیس شد که به‌جای سود خودش، متمرکز روی منافع عمومی بود و برای همین هم محبوب، الهام‌بخش و دوست‌داشتنی شد.

موسس این بانک دیوید فیشویک یک فرد محلی بود که وقتی دید همشهریانش مشکلات مالی دارند به آن‌ها پول قرض می‌داد و آنچنان این کار را در شهر توسعه داد که اطرافیانش به او پیشنهاد کردند یک بانک محلی تاسیس کند. اما مشکل این‌جا بود که سازمان مقررات مالی انگلستان با قوانین سخت‌گیرانه‌اش طی 150 سال به هیچ کسی برای تاسیس بانک جدید مجوزی نداده بود و بعید بود بعد از زدن دست رد به سینه میلیاردرهای معروف، این مجوز را برای یک مینی‌بوس فروش گمنام در شهری کوچک صادر کند. فیلم کمدی درام «بانک دیو»، براساس داستان واقعی همین مرد ساخته شده که چهره محبوب و قهرمان شهرش محسوب می‌شود.

(تماشای فیلم «بانک دیو» با دوبله اختصاصی)قهرمانی که به‌جای چشم لیزری، قلب مهربان داردسینما تصویری فانتزی از قهرمانان ارائه می‌دهد، قهرمانانی با نیروهای فرابشری که از عهده هر کاری برمی‌آیند. اما فیلم «بانک دیو» داستان واقعی زندگی یک آدم معمولی است که قلبی پاک و اراده‌ای قوی دارد. دیوید فیشویک که در شهرش به دیو معروف بوده؛ اعتقاد داشته که بانک‌ها سرمایه و زندگی مردم را می‌بلعند.

او برپایه اعتماد آن‌قدر به همشهریانش پول قرض می‌دهد که در نهایت دیگران به او توصیه می‌کنند یک بانک محلی راه بیندازد. او که تا قبل از تاسیس بانک معروفش به 150 کسب و کار محلی کمک کرده، معتقد است چون هدف خوبی از قرض دادن داشته، تا الان تمام پول‌هایش برگشته و برای همین می‌تواند در مقیاس بزرگی این کار را انجام دهد. برای همین یک وکیل جوان استخدام می‌کند.

اما سازمان مقررات مالی انگلستان حاضر به دادن مجوز به او نیست. او در اجتماع دوست‌داشتنی و در کنار همشهریانش تمام تلاش لازم را برای تامین سرمایه تاسیس بانک می‌کند مثل برگزاری یک کنسرت بزرگ. بانک او در برنلی تاسیس می‌شود و اولین دستاوردش برای شهر، ایجاد یک کلنیک با پذیرش رایگان برای مردم شهر است.

در ادامه هم خدماتی به مردم محلی برای راه‌اندازی کسب و کار می‌دهد. فیلم «بانک دیو» داستان مبارزه این مرد و اطرافیانش برای تاسیس این بانک است. یک کمدی درام دوست‌داشتنی و الهام‌بخش که نشان می‌دهد اگر کسی تسلیم نشود می‌تواند ناممکن‌ها را رقم بزند.

این فیلم زیبا را می‌توانید با اینترنت تلفن همراه و بدون نیاز به خرید اشتراک، با دوبله فارسی اختصاصی از لینک زیر تماشا کنید.>>> تماشای فیلم «بانک دیو» با دوبله اختصاصیاشتراک بخرید، پلی استیشن ببرید!اگر با نِت همراه محتوای بخش «فیلم و سریال» آخرین خبر را تماشا کنید اشتراک شما رایگان، و حجم مصرفی شما تمام بهاء خواهد بود. اما اگر اشتراک بخرید، هم نت شما نیم‌بهاء خواهد بود، هم دسترسی نامحدود به تمام آثار با دوبله‌های اختصاصی خواهید داشت، هم در 13 فروردین 1402 در قرعه‌کشی جوایز ارزنده‌ای مثل پلی استیشین 5 شرکت خواهید کرد.برای تماشای فیلم و سریال‌های بیشتر به بخش «سینما و چهره» آخرین خبر بروید. این پیشنهادها را هم از دست ندهید:وقتی یک خرس میلیون‌ها دلار کوکائین را بلعید 1402/01/04 - 21:30افشای اسرار فسادی که فیفا را بی‌آبرو کرد 1402/01/09 - 21:00«سارق»؛ رکورددار سرقت تاریخ کانادا 1402/01/07 - 23:00   بازار .....

.


بازنشر از : آخرین خبر