1404\12\04 17:27:05
نظارت بر نهادههای کشاورزی تقویت میشود
تفاهمنامهای سهجانبه برای ساماندهی و تقویت نظارت بر نهادههای کشاورزی امضا شد.
# چیلر - # تعمیر کولر گازی - # تهویه
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، تفاهمنامه همکاری سهجانبه میان سازمان حفظ نباتات کشور، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور و اتاق اصناف کشاورزی ایران، با رویکرد تقویت نظارت مؤثر، افزایش شفافیت و ارتقای سلامت نهادههای کشاورزی، منعقد شد. این تفاهمنامه با حضور و امضای مریم جلیلیمقدم رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، حجتاله علیمحمدی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور و پیمان عالمی رئیس اتاق اصناف کشاورزی ایران به امضا رسید و مدت اجرای آن ۳ سال تعیین شده است. بر اساس مفاد این تفاهمنامه، طرفین بر اجرای بازرسیهای مشترک و هدفمند از واحدهای عرضه و مصرف نهادههای کشاورزی، جلوگیری از توزیع سموم غیرمجاز، قاچاق، تقلبی و تاریخگذشته و ارتقای کیفیت خدمات فنی و تخصصی در حوزه گیاهپزشکی تأکید دارند. همچنین ساماندهی زنجیره تأمین، توزیع و مصرف نهادههای کشاورزی، تقویت نقش نظارت فنی و صنفی، افزایش هماهنگی و همافزایی میان بخش دولتی و تشکلهای صنفی و شفافسازی عملکرد واحدهای فعال در این حوزه از دیگر محورهای کلیدی این تفاهمنامه به شمار میرود. در چارچوب این همکاری، مقرر شده است با بهرهگیری از ظرفیتهای تخصصی و اجرایی هر ۳ نهاد، زمینه ارتقای تولید محصولات کشاورزی، صیانت از حقوق بهرهبرداران و مصرفکنندگان و افزایش اعتماد عمومی به نهادههای مورد استفاده در بخش کشاورزی فراهم شود. امضای این تفاهمنامه گامی مؤثر در راستای تحقق سیاستهای کلان وزارت جهاد کشاورزی، تقویت نظام حکمرانی نهادههای کشاورزی و پیشگیری از تهدیدات مرتبط با تولید و امنیت غذایی کشور ارزیابی میشود..
.
بازنشر از : مهر