1405\01\04 07:18:08
احضار سفیر ایران در بریتانیا اتهامزنی به دو تبعه ایران به زیرنظر گرفتن جامعه یهودیان انگلیس!
احضار سفیر ایران در بریتانیا / اتهامزنی به دو تبعه ایران به زیرنظر گرفتن جامعه یهودیان انگلیس! دیپلماسیوزارت امور خارجه بریتانیا، سفیر ایران در لندن را در رابطه با آنچه «اقدامات بیملاحظه و بیثباتکننده» این کشور در بریتانیا و خارج از آن نامیده، احضار کرد.
به گزارش خبرآنلاین به نقل از رسانههای انگلیسی، سید علی موسوی پس از آن به وزارت امور خارجه فراخوانده شد که یک تبعه ایرانی و یک شهروند دوتابعیتی ایرانی-بریتانیایی به انجام «زیرنظر گرفتن خصمانه» علیه جامعه یهودیان لندن متهم شدند.
وزارت امور خارجه بریتانیا اعلام کرد که این کشور تهدیدات ناشی از ایران و گروههای نیابتی آن را «بسیار جدی» تلقی میکند. این دیپلمات به دستور ایوت کوپر، وزیر امور خارجه، احضار شد و با هامیش فالکونر، معاون وزیر در امور خاورمیانه، دیدار کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه بریتانیا در این باره گفت: «این احضار در پی اتهامات اخیر علیه دو فرد (یکی تبعه ایران و دیگری دوتابعیتی بریتانیایی-ایرانی) طبق قانون امنیت ملی و به ظن همکاری با یک سرویس اطلاعاتی خارجی صورت گرفته است.» وی افزود:«امنیت ملی اولویت اصلی ماست و ما تهدیدات ناشی از ایران و کسانی که دستورات آن را اجرا میکنند، بسیار جدی میگیریم.
این دولت تمام اقدامات لازم را برای محافظت از مردم بریتانیا، از جمله افشای اقدامات بیملاحظه و بیثباتکننده ایران در داخل و خارج از کشور، انجام خواهد داد.» ۴۲/۴۲. .
بازنشر از : خبرآنلاین