1405\01\06 03:18:05



بذرپاش- ایران آغازگر هیچ جنگی نبوده- آمریکا به تعهدات خود پایبند نیست

وزیر پیشین راه و شهرسازی  در گفت وگو با یک رسانه منطقه بر حق غنی‌سازی ایران و کنترل تنگه هرمز تأکید کرد.

تبلیغات
وبلاگ کسب و کار اینترنتی و مقالات آموزشی طراحی سایت پرتال

مطالب آموزشی شامل اخبار طراحی سایت، آموزش سئو سایت، آموزش مدیریت وب سایت را در وبلاگ پرتال بخوانید

مهرداد بذرپاش وزیر پیشین راه و شهرسازی در گفت‌وگو با شبکه المیادین اعلام کرد: ایران هرگز آغازگر هیچ جنگی نبوده است. وی افزود: طرف ایرانی همواره به تعهدات خود پایبند بوده، در حالی که طرف آمریکایی هیچ‌گاه چنین نبوده است. بذرپاش با اشاره به آن که ایران در بحبوحه مذاکرات هدف تجاوز اسرائیل و آمریکا قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در حالی که ایران در مذاکرات حضور داشت، کشورمان هدف یک جنگ تمام‌عیار قرار گرفت و به آن پاسخی شدید و دردناکی داد. وی ادامه داد:سه دور مذاکرات جدی انجام دادیم، اما هیچ‌گونه تضمینی از سوی آمریکا ارائه نشد و هیچ کشوری در موقعیت ما نمی‌تواند به این طرف اعتماد کند؛ عمان نیز به پیشرفت مذاکرات پیش از آغاز حملات شهادت داده بود. این مقام ایرانی همچنین اظهار کرد: پاکستان به صورت شفاهی پیام هایی را از سوی آمریکا به ما منتقل می‌کند. وی درباره شروط ایران تأکید کرد:باید ترورها و هرگونه تجاوز متوقف شود، اقدامات خصمانه علیه جریان‌های مقاومت پایان یابد، تحریم‌ها لغو شود و کنترل تنگه هرمز در اختیار ایران باقی بماند. بذرپاش افزود: ما هرگز در خواسته های مان زیاده روی نکرده‌ایم و اینها به ویژه غنی سازی حق ماست. وی گفت: در عین حال ایران بارها اعلام کرده به‌دنبال سلاح هسته‌ای نیست و به معاهدات بین‌المللی پیوسته است. بذرپاش با اشاره به مواضع بین‌المللی در قبال تجاوز آمریکا و اسرائیل به ایران گفت: اروپایی‌ها با اقدامات کنونی آمریکا مخالفت کرده‌اند، چرا که بر این باورند که حق با ایران است. وزیر پیشین راه و شهرسازی ایران افزود: اروپایی‌ها به مقبولیت ایران در رفتار [با آمریکا] اذعان کرده‌اند و تأکید دارند که این تجاوز قابل قبول نبوده است. این مقام پیشین ایرانی همچنین تصریح کرد: متعهد به کنترل تنگه هرمز هستیم و کشورهای متجاوز یا حامیان آن‌ها حق عبور از این آبراهه را ندارند. وی گفت: از ذره‌ای از خاک کشورمان عقب‌نشینی نخواهیم کرد و در این مسیر هیچ‌گونه کوتاهی نخواهیم کرد. بذرپاش افزود: تنگه هرمز متعلق به ایران است و مدیریت آن در آینده متفاوت از گذشته خواهد بود. وی در پایان به رشادت های حزب الله لبنان اشاره کرد و گفت: شاهد هستیم که حزب‌الله لبنان در حال انجام نبردهایی باورنکردنی است و مواضع آن مورد حمایت ما خواهد بود و اجازه نمی دهیم که مورد حمله واقع شود..

.


بازنشر از : مهر

ایالات متحده امریکا

اسرائیل

ایران

خبرهای مرتبط با