1404\11\18 17:13:07



قصد روسیه و برزیل برای استفاده از ارزهای ملی در روابط تجاری

وزارت دارایی روسیه اعلام کرد که مسکو و برازیلیا قصد دارند از ارزهای ملی برای تجارت بین دو کشور استفاده کنند.

تبلیغات
تعمیر یخچال در محل تعمیر یخچال در تهران تعمیرات یخچال در محل تهران سرویس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزارت دارایی روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: روسیه و برزیل قصد دارند تسویه حساب‌های تجاری با ارزهای ملی را توسعه دهند. روسیه و برزیل هر دو عضو گروه بریکس هستند.

کشورهای عضو بریکس در سال‌های اخیر تلاش‌های هماهنگی را برای کاهش وابستگی به دلار آمریکا و گسترش استفاده از ارزهای ملی در مبادلات تجاری و مالی آغاز کرده‌اند. این رویکرد به‌ویژه در واکنش به تحریم‌های مالی، نوسانات بازار ارزهای بین‌المللی و ریسک‌های ناشی از سلطه نظام مالی غرب تقویت شده است. روسیه و چین پیشگام روند استفاده از ارزهای ملی بوده‌اند و بخش قابل‌توجهی از تجارت دوجانبه خود را با روبل و یوان انجام می‌دهند. همچنین برزیل و چین سازوکارهایی را برای تسویه تجاری با ارزهای ملی راه‌اندازی کرده‌اند و هند نیز در معاملات انرژی و کالا، استفاده از روپیه را در دستور کار قرار داده است..

.


بازنشر از : مهر

ایالات متحده امریکا

وزارت دارایی روسیه

هندوستان

خبرهای مرتبط با