مهران محمدی امین

فرانسه اسپانیا دانمارک روسیه براساس نتایج یک نظرس

1402\03\18 09:12:15


بیشتر اروپایی ها خواستار حفظ روابط با روسیه هستند

براساس نتایج یک نظرسنجی، اکثر اروپایی ها خواستار حفظ روابط با روسیه پس از درگیری در اوکراین هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، نتایج یک نظر سنجی نشان می‌دهد که بیشتر اروپایی‌ها طرفدار حفظ روابط با روسیه پس از پایان مناقشه اوکراین در یک صلح توافق شده هستند.

براساس نتایج این نظر سنجی، برخی از اروپایی‌ها همچنین معتقدند که کشورهایشان باید روابط کاملاً نزدیک و همراه با همکاری را با مسکو دنبال کند. این نتایج براساس تحقیقات نظرسنجی نهاد «سیاست شورای اروپا در امور خارجی» بدست آمده است. در این تحقیقات از پاسخ دهندگان خواسته شده بود که تصور کنند مناقشه اوکراین به صلحی از طریق مذاکره ختم شده است و پس از آنچه تصوری از روابط کشورشان با روسیه خواهند داشت که در پاسخ به این پرسش بسیاری خواستار توسعه همکاری‌های اروپایی با روسیه شده‌اند.

براساس این نتایج و به طور متوسط، در تمام کشورهای مورد بررسی، ۲۱ درصد از پاسخ دهندگان گفته‌اند که کشورشان باید روابط کاملاً همکاری جویانه را با روسیه داشته باشد، ۴۸ درصد از اروپایی‌ها نیز طرفدار داشتن رابطه محدود با مسکو و فقط برای تجارت در روسیه بودند. همچنین فقط ۱۸ درصد از پاسخ دهندگان معتقد بوده‌اند که کشورشان «باید به همه روابط با روسیه پایان دهد» و ۱۳ درصد هم نتوانستند پاسخ قطعی درباره روابط با روسیه بدهند. در عین حال این نتایج در کشورهای مختلف اروپایی نیز متفاوت بوده است.

به عنوان مثال در لهستان، ۳۹ درصد مایل به پایان دادن به همه روابط با روسیه بودند و همزمان اکثریت در بلغارستان، حدود یک سوم از اتریشی‌ها و مجارستانی‌ها و یک چهارم آلمانی‌ها خواستار بررسی مجدد روابط کنونی با روسیه هستند. این نظرسنجی عمومی از جمعیت بزرگسال بین بیش از ۱۶ هزار نفر از ساکن از ۱۱ کشور اتحادیه اروپا شامل اتریش، بلغارستان، دانمارک، فرانسه، آلمان، مجارستان، ایتالیا، هلند، لهستان، اسپانیا و سوئد انجام شده است. چند ماه پیش از این نیز، «گزا آندریاس فون گیرم»، سفیر آلمان در روسیه هشدار داده بود که روابط بین برلین و مسکو به پایین‌ترین حد خود رسیده است و هیچ نقطه امید و روزنه‌ای هم در شرایط فعلی وجود ندارد.

سفیر آلمان با اشاره به اینکه رهبری روسیه؛ آلمان و همه شرکای نزدیک ما را کشورهای غیردوست خطاب کرده است، همچنین به موضع برلین درباره جنگ اوکراین اشاره کرد و گفت که آلمان برای آزادی همه مناطق اوکراین مصمم به حمایت از کیف است. فون گیرم همچنین افزود: در حال حاضر فعالیت دیپلمات‌های آلمانی در روسیه در راستای دستیابی به هدفی است که روز وحدت آلمان نماد آن است و آن تقویت صلح و آزادی است. همچنین در زمستان گذشته، «آندری کلین» سفیر روسیه در لندن در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی روسیا -۲۴ اعلام کرده بود که همکاری میان دو کشور روسیه و انگلیس به شدت ضعیف است، زیرا طرف انگلیسی تقریباً کل بنای روابط دو جانبه را از بین برده است.

سفیر روسیه در انگلیس ادامه داد: روابط واقعاً نزدیک به صفر است. در حالی که پیش از این ما هنوز در حوزه همکاری اقتصادی و فرهنگی با هم تعامل داشتیم، اما در حال حاضر و از آغاز عملیات در اوکراین این روابط نیز قطع شده است. طرف انگلیسی تقریباً کل روابط بین دو کشور را از بین برد.

کلین همچنین در ادامه این مصاحبه تاکید کرد که تا زمانی که انگلیس به ضرورت احیای روابط با روسیه پی نبرند، طرف روسی هیچ گامی برای احیای روابط با لندن بر نخواهد داشت.. .


بازنشر از : مهر

فرانسه

اسپانیا

دانمارک

روسیه