1405\02\02 21:48:05



تاکید عراقچی بر اهمیت تقویت مناسبات ایران و کره جنوبی

وزیر خارجه کشورمان با تأکید بر اهمیت تقویت مناسبات دو کشور ایران و کره جنوبی، آمادگی تهران را برای همکاری در این زمینه اعلام کرد.

تبلیغات
تعمیر پکیج ⚡ تا تعمیر انواع پکیج دیواری

راهنمای صفر تا صد سرویس و تعمیر پکیج ⚡برای تعمیرات پکیج هزینه نکن⚡ در یک سال گذشته بیش از نفر از کاربران عادی را تعمیرکار پکیج کردیم

به گزارش خبرفوری، «چانگ بیانگ‌ ها» نماینده ویژه وزیر امور خارجه کره جنوبی که برای رایزنی با مقام‌های کشورمان به تهران سفر کرده است، عصر روز چهارشنبه با سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران  دیدار و رایزنی  کرد.

 

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار با تشریح جنایات ارتکابی آمریکا و اسرائیل در خلال تجاوز نظامی چهل روزه علیه ایران، بر ضرورت اتخاذ موضع صریح و قاطع کشورها در محکومیت این تجاوز و جنایات سبعانه علیه مردم ایران تاکید کرد.  

عراقچی با اشاره به تجاوز نظامی آمریکا و اسرائیل علیه ایران به‌عنوان علت و منشا ناامنی موجود در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز، تصریح کرد: ایران به عنوان دولت ساحلی تنگه هرمز، تدابیری را وفق حقوق بین‌الملل و قوانین داخلی خود برای صیانت از امنیت و منافع ملی ایران در برابر تجاوز و تهدید آمریکا و اسرائیل اتخاذ کرده است و طبیعتا مسئولیت پیامدهای ناشی از این وضعیت بر عهده طرف‌های متجاوز است.  

وزیر  امور خارجه ایران، همچنین با تأکید بر اهمیت تقویت مناسبات دو کشور ایران و کره جنوبی، آمادگی کشورمان را برای همکاری در این زمینه اعلام کرد.

چانگ بیانگ ها ضمن ابلاغ سلام‌های چو هیون، وزیر امور خارجه کره جنوبی به وزیر امور خارجه کشورمان، ارتقای روابط با ایران را بسیار مهم دانست و با ابراز خرسندی از برقراری آتش‌بس، اظهار امیدواری کرد که با پیگیری روند دیپلماسی، شاهد خاتمه قطعی جنگ و برقراری صلح و ثبات در منطقه باشیم.

 

.

.


بازنشر از : خبرفوری

خبرهای مرتبط با