1404\11\10 13:29:12
تماس تلفنی پزشکیان با زاید آل نهیان- هرگونه تجاوز به کشور و ملت ایران، بیدرنگ و با قاطعیت پاسخ داده خواهد شد
تماس تلفنی پزشکیان با زاید آل نهیان؛ هرگونه تجاوز به کشور و ملت ایران، بیدرنگ و با قاطعیت پاسخ داده خواهد شد دولترئیس جمهور با تأکید بر سیاست «دیپلماسی عزتمندانه» جمهوری اسلامی ایران، گفت: رویکرد جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر تعامل و گفت وگو در چارچوب قوانین بینالمللی، احترام متقابل و پرهیز از تهدید و زور برای حل مسائل است، اما در عین حال هرگونه تجاوز به کشور و ملت ایران، بیدرنگ و با قاطعیت پاسخ داده خواهد شد.
# چیلر - # تعمیر کولر گازی - # تهویه
، مسعود پزشکیان رئیسجمهور جمهوری اسلامی ایران و شیخ محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات متحده عربی، ظهر امروز - جمعه ۱۰ بهمن ۱۴۰۴ - در گفتوگوی تلفنی، آخرین تحولات منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
بنا بر روایت ایسنا، پزشکیان در این گفت وگو با قدردانی از حمایتها و مواضع کشورهای اسلامی در قبال جمهوری اسلامی ایران، بر اهمیت تلاشهای مستمر و هماهنگ کشورهای منطقه برای کاهش تنشها و کمک به تثبیت صلح و ثبات تأکید کرد. رئیسجمهور با تشریح رویکرد اصولی جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی، تقویت و گسترش روابط با کشورهای همسایه و اسلامی در تمامی زمینهها را از اولویتهای راهبردی کشور دانست و تصریح کرد: تحکیم پیوندهای برادرانه، تقویت اتحاد و یکپارچگی جهان اسلام و گسترش همکاریهای منطقهای، از ارکان اساسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بهشمار میرود و اهمیت ایجاد همگرایی، همافزایی و وفاق ملی در داخل کشور میان همه گروهها، جناحها، اقوام و مذاهب نیز رویکرد ما در سیاست داخلی است. پزشکیان در ادامه به اقدامات خصمانه امریکا و اسرائیل، علیه ملت ایران از جمله اعمال فشار و تحریم، تحمیل جنگ ۱۲ روزه و تحریک و حمایت از آشوبگران و اغتشاشات اخیر و همچنین اعمال مواضع تهدید آمیز و جنگ افروزانه اشاره کرد و با تأکید بر اینکه حفظ امنیت و استقرار صلح و ثبات پایدار در منطقه از اولویتهای اساسی جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: ایران به هیچ وجه از جنگ استقبال نکرده و نمیکند و جنگ را به نفع هیچ طرفی نمیداند، اما متأسفانه طرفهای غربی با اقدامات خود نشان دادهاند که علیرغم ادعاها، پایبندی عملی به دیپلماسی و اصول حقوق بینالملل ندارند.
رئیس جمهور با تأکید بر سیاست «دیپلماسی عزتمندانه» جمهوری اسلامی ایران، گفت: رویکرد جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر تعامل و گفت وگو در چارچوب قوانین بینالمللی، احترام متقابل و پرهیز از تهدید و زور برای حل مسائل است، اما در عین حال هرگونه تجاوز به کشور و ملت ایران، بیدرنگ و با قاطعیت پاسخ داده خواهد شد. رئیس امارات متحده عربی نیز ضمن ابراز خرسندی از گفتوگو با دکتر پزشکیان، به تلاشهای دیپلماتیک کشورش برای کاهش تنشها در منطقه اشاره و از رویکرد اصولی جمهوری اسلامی ایران در اولویت دادن به دیپلماسی و گفتوگو برای حل مسائل و پرهیز از جنگ تمجید کرد. شیخ محمد بن زاید همچنین بر آمادگی امارات متحده عربی برای هرگونه مشارکت و نقشآفرینی سازنده در روندهای دیپلماتیک با هدف دستیابی به راهکارهای امنیتساز و کمک به صلح، ثبات و پیشرفت پایدار در منطقه تأکید کرد..
.
بازنشر از : خبرآنلاین