1404\12\25 22:12:04



مکاتبه وزیر دادگستری با رئیس کمیته حقوق کودک سازمان ملل متحد

وزیر دادگستری کشورمان در نامه‌ای به رئیس کمیته حقوق کودک سازمان ملل متحد، جنگ نامشروع آمریکا و اسراییل علیه ایران را جنایت علیه بشریت برشمرد.

تبلیغات

وزیر دادگستری کشورمان در نامه‌ای به رئیس کمیته حقوق کودک سازمان ملل متحد، جنگ نامشروع آمریکا و اسراییل علیه ایران را جنایت علیه بشریت برشمرد. امین حسین رحیمی وزیر دادگستری کشورمان در نامه‌ای به سوپیو کیلادزه رئیس کمیته حقوق کودک سازمان ملل متحد، جنگ نامشروع آمریکا و اسراییل علیه ایران را جنایت علیه بشریت برشمرد که در نتیجه آن حملات سنگینی علیه مدارس، مراکز آموزشی، بیمارستان‌ها، هلال احمر، اماکن مسکونی و اداری صورت گرفته و کودکان زیادی شهید، مجروح، مفقودالاثر و یا بی‌سرپرست شده‌اند. وزیر دادگستری در این نامه با اشاره به اینکه حملات وحشیانه آمریکا و اسراییل مصادیق بارزی از نقض فاحش منشور ملل متحد و همچنین نقص فاحش کنوانسیون ۱۹۸۹ حقوق کودک می باشد، هدف قرار دادن بیش از ۶۹ مدرسه و مرکز آموزشی و شهادت و مجروح شدن صدها دانش آموز از جمله کشتار ۱۶۸ کودک و دانش آموز در حمله وحشیانه به مدرسه شجره طیبه میناب را مصداق تعریف تجاوز در قطعنامه ۳۳۱۴ و ماده ۸ مکرر اساسنامه دیوان بین‌المللی کیفری برشمرد. رحیمی در این نامه ضمن یادآوری مسئولیت کمیته حقوق کودک سازمان ملل متحد، نگرانی عمیق خود را از نقض هدفمند و فراگیر حقوق کودکان در کشورمان توسط اسرائیل و ایالات متحده آمریکا ابراز و اقدام عاجل کمیته حقوق کودک سازمان ملل متحد در محکومیت این نقض‌های هدفمند و گسترده را خواستار شده است..

.


بازنشر از : مهر

قوه قضاییه

دادگستری گلستان

وزارت دادگستری

خبرهای مرتبط با