1405\02\02 20:25:05
گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سریلانکا
وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سریلانکا تلفنی گفتگو کردند.
سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ویجیتا هرات وزیر امور خارجه سریلانکا عصر امروز چهارشنبه به صورت تلفنی گفتگو کردند. در این تماس تلفنی، وزیر امور خارجه کشورمان از اهتمام دولت سریلانکا در عملیات امداد و نجات ملوانان ناوشکن دنا و مساعدت در روند انتقال پیکرهای پاک شهدای عزیز آن ناوشکن دنا و دلیرمردان ناوهای ایرانی به میهن قدردانی کرد. وزیر امور خارجه کشورمان با تشریح جنایات ارتکابی آمریکا و اسرائیل علیه ایران، حمله به ناوشکن دنا را «جنایت جنگی بیسابقه» از سوی آمریکا توصیف کرد و تاکید نمود ملت ایران هیچگاه این جنایت که نقض فاحش قواعد بنیادین حقوق بشردوستانه بینالمللی و معاهدات ژنو ۱۹۴۹ است را فراموش نکرده و از همه ظرفیتهای حقوقی و سیاسی برای مواخذه و مجازات عاملان و آمران این جنایت جنگی استفاده خواهد کرد. وزرای امور خارجه ایران و سریلانکا در این گفتگو همچنین درباره تقویت مناسبات دوجانبه رایزنی کردند..
.
بازنشر از : مهر