مهران محمدی امین

1402\10\19 11:36:04


معرفی کتاب ذهنیت ثروتمند: استفاده از ارکان کارآفرینی برای به دست آوردن و حفظ بلند مدت ثروت

کتاب ذهنیت ثروتمند اثر جانی ویمبری راه موفقیت و کسب ثروت را به شما نشان می‌دهد. تفاوت این اثر با دیگر کتبِ مربوط به ثروت‌اندوزی، در این است که نویسنده به‌جای پرداختن به آموزش مدیریت و کسب درآمد، بر ساختن ذهنیتِ افراد...

نویسنده: جانی ویمبریمترجم: پیمان کیانیانناشر: انتشارات اندیشه آگاه


معرفی کتاب ذهنیت ثروتمند: استفاده از ارکان کارآفرینی برای به دست آوردن و حفظ بلند مدت ثروت

کتاب ذهنیت ثروتمند اثر جانی ویمبری راه موفقیت و کسب ثروت را به شما نشان می‌دهد.

تفاوت این اثر با دیگر کتبِ مربوط به ثروت‌اندوزی، در این است که نویسنده به‌جای پرداختن به آموزش مدیریت و کسب درآمد، بر ساختن ذهنیتِ افراد کار می‌کند. به عقیده‌ی او شخصی دارای ذهنیت ثروتمند است که به ارزش‌های خود، آگاه و به مسیر متعهد باشد.

درباره‌ی کتاب ذهنیت ثروتمند

برای ثروتمند شدن فقط به تلاش شبانه‌روزی نیاز نیست؛ بیش از آن به ذهنیت و نگرشی غنی و سازنده احتیاج داریم. جانی ویمبری (Johnny Wimbrey) کسی بود که از یک نوجوان بزهکار به میلیاردری تأثیرگذار بدل شد و نخبه‌های زیادی در سراسر جهان به دست او تربیت شدند.

جانی از راز تغییر و موفقیت خود در کتاب ذهنیت ثروتمند (Building a Millionaire Mindset) با مخاطب سخن می‌گوید.

نویسنده پیش از پرداختن به چگونگی کسب ثروت، خواننده را دعوت می‌کند تا به شخصیت خود بیندیشد و با خود گفت‌وگو کند؛ چراکه او شخصیت را مهم‌ترین عاملِ جذب ثروت می‌داند. ویمبری معتقد است ذهنیتِ صحیح فقط با قرار گرفتن در موقعیت مناسب شکل می‌گیرد؛ در لحظه‌ای مهم و تأثیرگذار که شما مطمئن می‌شوید می‌خواهید برای فرزندان خود، به‌جای بدهکاری، ارثیه‌ای گرانبها به جا بگذارید. آن موقع است که باید پیش از هر اقدامی، توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود را شناسایی و سیر موفقیت را از درون خود آغاز کنید.

این امر نه‌تنها به کسب ثروت، بلکه به حفظ و نگه‌داریِ طولانی‌مدتِ آن منجر می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب ذهنیت ثروتمند

در واقع کتاب ذهنیت ثروتمند درمورد نحوه‌ی پول درآوردن یا راه‌اندازیِ یک شرکت چند میلیاردی نیست؛ این کتاب درمورد ساختن ذهنیت و شخصیتی صحبت می‌کند که برای به وقوع پیوستنِ رویای ثروتمند شدن به آن نیاز دارید. ویمبری سه نکته‌ی کلیدی درخصوصِ تقویت ماهیچه‌های ذهن را به کسانی که آماده‌ی پرورش ذهنیت ثروتمند در خود هستند، ارائه می‌دهد. این سه کلید موفقیت، ارزش، ایمان و تعهد هستند.

اولین قدم در رسیدن به ثروت و موفقیت، شناخت ارزش‌های خود است.

اعتمادبه‌نفس درنتیجه‌ی قدردانی از ارزش‌های شخصی به‌دست می‌آید. در قدم دوم، باید این سؤال را بپرسید که چقدر به خودتان ایمان دارید؟ آیا ایمانِ شما به خودتان است یا به همکاران، محصولات یا امور بیرونی؟ این سؤال را ضمنِ توجه به این نکته پاسخ بدهید که ایمان نداشتنِ انسان به خود، او را با هر موجی که به سمت او بیاید، غرق می‌کند. و در آخر، سومین نکته، تعهد است.

شما باید این قدرت را داشته باشید که راهی را که شروع کرده‌اید ادامه دهید، حتی اگر خسته شده‌اید. تعهد داشتن به یک کار، نیازمندِ رابطه‌ای شخصی و نزدیک با آن است. بدون در نظر گرفتن هریک از این سه عامل، ذهنیت ثروتمند در شما ساخته نخواهد شد.

این کتاب نقشه‌ی راهی به سوی موفقیت و ثروتمند شدن است، تنها به شرطی که برای تغییر شخصیت خود و ساخت ذهنیتی متناسب با آنچه می‌خواهید به‌دست آورید، تلاش کنید.

پس از ساخت این پایه‌ی مستحکم، تازه می‌توانید به مواردی مانند تغییر نحوه‌ی فروش و اداره‌ی یک کسب‌وکار فکر کنید.

کتاب ذهنیت ثروتمند را انتشارات اندیشه آگاه با ترجمه‌ی پیمان کیانیان چاپ و عرضه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب ذهنیت ثروتمند

  • جانی ویمبری نه‌تنها خودش را از یک زندگی سطح پایین به ثروت میلیون‌دلاری رساند، بلکه دیگران را نیز در طی این مسیر یاری می‌کند. (ری کراکت، نویسنده، سخنران و کارآفرین)

  • پیام جانی به مردمِ جهان همواره پیام ثابتی است: به خدا اعتماد کنید، خانواده‌یتان را دوست داشته باشید و فقط روی خودتان حساب باز کنید. (لری براون جونیور، بازیکن فوتبال آمریکایی)

  • میلیاردر شدن فقط به یک چیز بستگی دارد؛ اینکه تصمیم بگیرید حرکت اول را شروع کنید.

    (مایکل برت، نویسنده و مربی آمریکایی)

  • جانی به شما یاد می‌دهد که چگونه از جایی که هستید شروع کنید و اولین میلیونر خانواده‌ی خود شوید. (هولتون باگز، مربی)

  • جانی ویمبری یک الگوی عالی برای کسانی است که فکر می‌کنند موانع زیادی بر سر راه موفقیتشان وجود دارد. (تیم استوری، نویسنده، سخنران انگیزشی و مربی زندگی)

کتاب ذهنیت ثروتمند برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای افرادی که می‌خواهند مسیر زندگی خود را تغییر دهند و در این راه از تغییر ذهنیت خود بیم ندارند، نوشته شده است.

در بخشی از کتاب ذهنیت ثروتمند: استفاده از ارکان کارآفرینی برای به دست آوردن و حفظ بلند مدت ثروت می‌خوانیم

همیشه امکان «نه» شنیدن وجود دارد اما افرادی که ثروت را می‌فهمند و ثروتمند هستند و برای همه‌چیز آماده می‌شوند، می‌دانند که نمی‌توانند براساس موقعیت‌های موقتی، تصمیمات دائمی بگیرند.

بهترین مثال از افرادی که اجازه می‌دهند یک شرایط موقتی بر وضعیت دائمی آن‌ها تأثیر بگذارد، کسانی هستند که با اولین «نه» تسلیم می‌شوند. «نه» شنیدن یک وضعیت موقتی است، اما تسلیم شدن راه‌حلی دائمی است. بازگشت به عقب، به‌مراتب کار سخت‌تری است تا اینکه به مسیر خود ادامه دهید، «نه» را به فرصت تبدیل کنید و راه دیگری را امتحان کنید.

اجازه ندهید مسائل موقتی بر شما حاکم شوند.

چراکه با نه و شکست مواجه خواهید شد. این واقعیت زندگی است. من با آن‌ها مواجه شده‌ام و موفق‌ترین افراد تیمم نیز با آن‌ها مواجه شده‌اند.

تقریباً همه‌ی افراد موفقی که می‌شناسم، نه شنیده‌اند؛ اما آن‌ها براساس احساسات منفی، تصمیماتی دائمی نگرفتند. برای مثال، مرا در نظر بگیرید. در 35 سالگی، برای راه‌اندازی کسب‌وکارم در سراسر جهان در حال آماده‌ شدن بودم.

من تقریباً در تمام قاره‌ها و کشورهای مختلف، برند خودم را تأسیس کرده بودم. سپس اقتصاد یونان فروپاشید که ضربه‌ی سختی برای کسب‌و‌کارم در آنجا بود. ناراحت و ناامید بودم اما ویران نشدم.

به آنچه در یونان در حال رخ دادن بود نگاه نکردم و تصمیم نگرفتم در همه‌جا، مغازه‌ها و شرکت‌هایم را ببندم و به خانه بروم. من برای چنین لحظه‌ای آماده شده بودم. می‌دانستم که اگر کشوری دچار مشکل شود می‌توانم در جای دیگری به کارم ادامه دهم و دقیقاً این کار را کردم.

اگر آماده نشده بودم، خیلی راحت تسلیم و از هدفم دور می‌شدم. این شیوه برخورد با مشکلات برای زندگی مناسب نیست.

. .


بازنشر از : کتاب راه