مهران محمدی امین

1402\10\19 11:34:27


معرفی کتاب سرمایه گذاری در متاورس

کتاب سرمایه گذاری در متاورس، نوشته‌ی برندون استوک، راهنمایی برای آشنایی با مفاهیم ابتدایی متاورس و راهکارهای مقدماتی درآمدزایی در این حوزه است. این کتاب ضمن توضیح شفاف و دقیق مفاهیم، به ذکر مزیت‌های درآمدزایی و...

نویسنده: برندون استوکمترجم: مصطفی مرشدی، ریحانه عباسیناشر: انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی


معرفی کتاب سرمایه گذاری در متاورس

کتاب سرمایه گذاری در متاورس، نوشته‌ی برندون استوک، راهنمایی برای آشنایی با مفاهیم ابتدایی متاورس و راهکارهای مقدماتی درآمدزایی در این حوزه است.

این کتاب ضمن توضیح شفاف و دقیق مفاهیم، به ذکر مزیت‌های درآمدزایی و راهکارهای مؤثر برای کسب درآمد در این دنیای تازه و نوظهور می‌پردازد و در تلاش است منبعی جامع و قابل‌درک در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

درباره‌ی کتاب سرمایه گذاری در متاورس

متاورس، مفهوم جدید و بعضاً پیچیده‌ای است که هیجانات بسیاری را برانگیخته و پتانسیل این را دارد که به‌عنوان حوزه‌ای پویا، آینده‌ی ارتباطات و اینترنت باشد. ازاین‌رو آشنایی نسبی با آن، ضروری و مفید محسوب می‌شود. برندون استوک (Brendon Stock)، کتاب سرمایه‌گذاری در متاورس (Metaverse) را با همین هدف تألیف کرده تا فرآیند آن را برای عموم شفاف و قابل‌درک کند.

او در این کتاب، به توصیف دقیق‌تر متاورس و کاربردهای آن در زندگی روزمره، به‌ویژه کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری می‌پردازد.

متاورس در حقیقت طیف وسیعی از فعالیت‌ها برای ساختن یک دنیای مجازی دائمی‌ با نفوذ بیشتر در زندگی روزمره‌ است. حجم زیاد داده‌های مرتبط با متاورس، افزایش تعداد پروژه‌ها و توسعه‌ی تدریجی کاربردهای آن، همگی از اهمیت و گسترش آن ناشی می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب سرمایه گذاری در متاورس

در سال‌های اخیر، توسعه‌ی فناوری‌هایی مانند واقعیت مجازی، اینترنت اشیا، ربات‌ها و هوش مصنوعی و استقبال عمومی از بلاکچین و ارزهای دیجیتال باعث توجه بیشتر به متاورس شد. همه‌گیری ویروس کرونا و محدودیت‌هایی که بر زندگی اجتماعی و ارتباطات افراد اعمال شد، مسئله‌ی دیگری بود که به فراگیری متاورس دامن زد.

چراکه نیاز به ارتباطات سه‌بعدی بیشتر از قبل احساس می‌شد. علاوه‌ بر موارد یادشده، متاورس با «ادغام واقعیت مجازی تقویت‌شده‌ی فیزیکی با قلمرو مجازی پایدار فیزیکی»، دنیای دیگری می‌سازد که می‌توان به آن وارد و یا از آن خارج شد. این دنیا از طریق تلفن همراه، کامپیوترها و فناوری‌های پوشیدنی، در دسترس هستند و همین نکته، حضور آن‌ها را در محل کار، باشگاه، فروشگاه‌ها و حتی هنگام تماشای فیلم پررنگ می‌کند.

ازاین‌رو، نادیده گرفتن متاورس و نقش آن نه‌تنها ممکن نیست، بلکه آشنایی با آن برای انسان امروزی ضروری به نظر می‌رسد.

شایان ذکر است که از اهمیت متاورس در حوزه‌ی کسب‌وکار نباید غافل شد. چراکه این دنیای جدید می‌تواند ایده‌های خلاقی را در ارتباط با راه‌اندازی کسب‌وکار و گسترش آن پیش رو افراد قرار دهد. مطالعه‌ی کتاب حاضر، خواننده را بیش‌ از پیش با مفهوم متاورس، واقعیت افزوده، سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی املاک و مسکن در متاورس، آلتکوین و رمزارزها آشنا می‌کند و به معرفی روش‌های کسب درآمد در زمان کوتاه از طریق معامله‌گری روی پروژه‌های متاورس، ایجاد، خریدوفروش ان‌.اف.تی و بازی، می‌پردازد.

بنابراین سرمایه‌گذاران، مدیران و صاحبان کسب‌وکار می‌توانند از طریق مدل‌هایی که نویسنده معرفی می‌کند، روش‌های جدیدی برای درآمدزایی و سودآوری اتخاذ و برنامه‌ریزی‌های هوشمندانه‌تری برای بلندمدت طراحی کنند.

کتاب سرمایه‌گذاری در متاورس نخستین‌بار در سال 2022 منتشر شد.

این کتاب را شرکت چاپ و نشر بازرگانی با ترجمه‌ی مصطفی مرشدی و ریحانه عباسی در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

کتاب سرمایه‌گذاری در متاورس برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب، پیش‌زمینه‌ای برای آشنایی با متاورس است که به مدیران، صاحبان کسب‌وکار و سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود. همچنین مطالعه‌ی آن برای تمام افرادی که مایل‌اند با این حوزه آشنا شوند، مناسب است.

در بخشی از کتاب سرمایه گذاری در متاورس می‌خوانیم

بیایید نگاه کوتاهی به این بیندازیم که در حال حاضر کجا ایستاده‌ایم. اول، ما یک واقعیت مجازی داریم که خالق آن تنها کسی است که می‌تواند آن را محدود کند و همین‌طور ما یک آواتار برای نشان دادن خودمان ایجاد کرده‌ایم.

سپس ما به اینترنت دسترسی داریم، که به ما امکان می‌دهد در این اجتماع جهانی شرکت کنیم. نقطه بعدی چیست؟ بستگی دارد.

در یک سناریوی ایده‌آل، متاورس می‌تواند هر فرد را به دیگری متصل ‌کند. هنگامی که به یک سرور عمومی ملحق می‌شوید، باید بتوانید در هر زمان با دیگران به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید.

از سوی دیگر، حقیقت اغلب متفاوت است. متاورس‌هایی که محبوب‌تر می‌شوند، سرورهایی که میزبان آن‌ها هستند قادر به مدیریت افزایش ترافیک نیستند برای همین برخی از برنامه‌نویسان لایه‌های مختلفی را طراحی می‌کنند که کاربران را از هم جدا می‌کند و این به کوچک شدن دنیای مجازی منجر می‌شود.

ممکن است در آینده با پیشرفت بیشتر تکنولوژی، از این امر جلوگیری شود، اما در حال حاضر، کاربران متاورس اغلب به‌صورت دسته‌دسته جدا می‌شوند؛ ناگفته نماند که افراد از چندین پلتفرم استفاده می‌کنند و در آخر محیط مورد علاقه خود را انتخاب می‌کنند.

همان‌طور که قبلاً گفته شد، هر شرکت دیدگاه خود را در مورد متاورس دارد. به عنوان مثال، فیسبوک در حال توسعه هورایزن وردز، انویدیا در حال توسعه آمنی‌ورس است، و ماهی‌های بسیار کوچکتری نیز وجود دارند که در این حوضچه بسیار بزرگ در حال شنا کردن هستند.

علاوه بر این، صنعت بیت‌کوین نیز دارای متاورس‌های خود است.

. .


بازنشر از : کتاب راه