مهران محمدی امین

1402\10\19 11:35:14


معرفی کتاب کهکشان ارزهای دیجیتال

کتاب کهکشان ارزهای دیجیتال اطلاعات کامل و دقیقی را در خصوص آشنایی با دنیای ارزهای دیجیتال، NFT و متاورس به شما ارائه می‌دهد. مصطفی هاتفی و فرزانه عبدالرحیمی، اثر حاضر را با هدف ارائه اطلاعات مهم و جامع در مورد این...

نویسنده: مصطفی هاتفی، فرزانه عبدالرحیمیناشر: نشر بوتیا


معرفی کتاب کهکشان ارزهای دیجیتال

کتاب کهکشان ارزهای دیجیتال اطلاعات کامل و دقیقی را در خصوص آشنایی با دنیای ارزهای دیجیتال، NFT و متاورس به شما ارائه می‌دهد.

مصطفی هاتفی و فرزانه عبدالرحیمی، اثر حاضر را با هدف ارائه اطلاعات مهم و جامع در مورد این فناوریِ روز دنیا ترجمه و گردآوری کرده‌اند.

درباره کتاب کهکشان ارزهای دیجیتال

این روزها دنیای ارزهای دیجیتال در کانون توجه مردم قرار دارد. تقریبا همه‌ی افراد، حداقل یک بار در چندین ماه اخیر کلمه بیت‌کوین یا ارز دیجیتال را شنیده‌اند. اگر صادقانه بخواهیم به این فناوری نگاه کنیم، هرکسی که به این دنیا نزدیک می‌شود، این مسیر را برای کسب درآمد می‌پیماید.

در واقع، برخلاف ایده‌ای که در بین برخی افراد منتشر شده است، داشتن رمزارز به معنای جمع‌آوری نیست؛ برعکس، به معنای داشتن یک دارایی مالی واقعی است و می‌تواند به گونه‌ای باشد که هزاران دلار به دست آوریم یا از دست بدهیم.

اکنون ممکن است این ‌سؤال برای شما پیش بیاید که «چگونه می‌توان از ارزهای دیجیتال کسب درآمد کرد؟» در حقیقت مصطفی هاتفی و فرزانه عبدالرحیمی کتاب کهکشان ارزهای دیجیتال را با این هدف توضیح دادن و شرح دادن راهکارهای عملی این حوزه تالیف کرده‌اند. اثر پیش‌رو حتی برای کسانی که قصد دارند این کار را از صفر شروع کنند بسیار کاربردی است. با مطالعه‌ی این کتاب می‌آموزی که چگونه به‌لطف بیت‌کوین و تمام دارایی‌های دیگری که در این اکوسیستم خاص وجود دارند، کسب درآمد کنید.

به این ترتیب، مراحلی که باید برای درآمدزایی و دستیابی به ثروت دنبال شوند به شرح زیر هستند:

1.

دنیای ارزهای دیجیتال را عمیقاً مطالعه کنید.
2. بازار را در لحظه تاریخی آن رصد کنید.
3. پروژه‌های مختلفی را که می‌خواهید در آن‌ها ‌سرمایه‌گذاری کنید، تجزیه و تحلیل کنید.
4.

اولین قدم‌ها را که شامل ‌سرمایه‌گذاری است بردارید.
5. اوضاع را زیر نظر داشته باشید و احساساتی نشوید.

در کتاب کهکشان ارزهای دیجیتال به‌طور جامع درباره‌ی ارزهای دیجیتال توضیح داده شده؛ به‌طوری که در پایان کتاب احساس می‌کنید برای ورود به دنیای ارزهای مجازی آماده هستید.

امروزه کتاب‌های زیادی با موضوع، متاورس، NFT و ارزهای دیجیتال در بازار کتاب به صورت چاپی و الکترونیک وجود دارند که هرکدام به سهم خود مطالب ارزشمندی را برای مخاطبان این حوزه ارائه می‌دهند. کتاب کهکشان ارزهای دیجیتال نیز که به همت مصطفی هاتفی و فرزانه عبدالرحیمی تدوین شده در واقع ماحصل سال‌ها تلاش و تخصص این دو مؤلف جوان در این حوزه بوده که سعی داشته‌اند با استناد به منابع و کتب بین‌المللی از نویسندگان شهیر عرصه ارزهای دیجیتال یعنی الیور جی ریچ و پیتر زاکین، رویکردهای جدیدی رو به افق‌های آینده این فناوری بگشاید.

انتشارات بوتیا نیز مفتخر است که سهمی اندک در به ثمر رسیدن این کتاب ارزشمند داشته و امیدوار است که اثر حاضر مورد نقد و نظر مخاطبان گرامی نیز قرار بگیرد.

کتاب کهکشان ارزهای دیجیتال مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به دنیای ارزهای دیجیتال و کسانی که به‌دنبال سرمایه‌گذاری در این عرصه هستند، از مطالعه‌ی کتاب کهکشان ارزهای دیجیتال بهره‌ی فراوان خواهند برد.

در بخشی از کتاب کهکشان ارزهای دیجیتال می‌خوانیم

در سال 2009، زمانی که بیت‌کوین ایجاد شد، ‌بلاکچین به معنای واقعی کلمه توجه توسعه‌دهندگان در سراسر جهان را به خود جلب کرد.

سپس در سال 2013، یک توسعه‌دهنده کانادایی به نام ویتالیک بوترین ایده ایجاد یک پلتفرم جدید را برای دسترسی به یک اپلیکیشن غیرمتمرکز با هدف آغاز یک گام جدید رو به جلو در زمینه تراکنش‌های آنلاین پیشنهاد کرد. دو سال پس از این پیشنهاد، در سال 2015، اتریوم پس از جمع‌آوری یک سرمایه روی وب راه‌اندازی شد. از‌ آن جا بود که تقریباً 70 میلیون سکه ضرب شد.

در ابتدا این سکه‌ها بین تمام افرادی که این پروژه را نهایی کردند، توزیع شد.

تا به امروز، این افراد هنوز 70 درصد از سکه‌های سیستم را تا آوریل 2020 تشکیل می‌دهند. اتریوم در ابتدا برای ایجاد این فناوری جدید، پیشنهاد توسعه یک پلتفرم غیرمتمرکز را برای تشویق کل جامعه توسعه‌دهندگان از طریق قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز ارائه کرد. این فناوری در ابتدا امکانات زیادی را در اختیار ‌بلاکچین قرار داد.

یک ویژگی عجیب اتریوم این است که امکان انجام تراکنش‌ها را هم با مجوز و هم بدون مجوز صادر می‌کند.

در این موارد، تراکنش‌های دارای مجوز به سادگی به وسیله گروه انتخاب شده توسط کامپیوتر کنترل می‌شوند و بنابراین نیازی نیست که همه فعالیت‌ها در کنترل و دید همه کامپیوترها قرار گیرند. بدیهی است که برای انجام این کار باید پروتکل‌هایی را که در ابتدا ایجاد شده‌اند را دنبال کنید. از سوی دیگر، تراکنش‌های بدون مجوز این امکان را به هر کامپیوتری که بخشی از شبکه اتریوم است می‌دهد تا بی‌صدا تراکنش را تأیید کند.

.

.


بازنشر از : کتاب راه