1404\09\17 17:11:11
برگزاری سلسله نشستهای گفتوگوی ملی درباره زنان
معاون بررسیهای راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاستجمهوری از برگزاری سلسله نشستهای «گفتوگوی ملی درباره زنان» همزمان با هفته زن خبر داد.
معاون بررسیهای راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاستجمهوری از برگزاری سلسله نشستهای «گفتوگوی ملی درباره زنان» همزمان با هفته زن خبر داد.
این نشستها با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با مشارکت گسترده مراکز علمی و پژوهشی در سراسر کشور برگزار میشود. نرجس ابوالقاسمی با اشاره به اینکه این طرح یک برنامه ملی و سراسری است، هدف آن را «گسترش گفتوگوهای تخصصی و آیندهمحور در حوزه مسائل زنان، ایجاد شبکهای از ظرفیتهای علمی کشور و فراهمسازی بستر مشارکت دانشگاهها در تصمیمسازیهای کلان» برشمرد. وی ادامه داد: این برنامه بهدنبال آن است که با جمعآوری دیدگاههای کارشناسان، نخبگان، اساتید دانشگاه و پژوهشگران در استانهای مختلف، تصویری دقیقتر و جامعتر از وضعیت، چالشها و فرصتهای پیشروی زنان در ایران ارائه شود.
به گفته معاون بررسیهای راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاستجمهوری، این نشستها همچنین با هدف تقویت عدالت جنسیتی، شناسایی نیازهای واقعی زنان در مناطق مختلف کشور، حمایت از پژوهشهای مبتنی بر شواهد، و کمک به تدوین سیاستهای اجرایی کارآمد طراحی شده است؛ سیاستهایی که بتوانند در سطح ملی مورد استفاده نهادهای قانونگذار و اجرایی قرار گیرند. محورهای این نشستها عبارتاند از: زن، عدالت و پیشرفت ایران زن و آینده فناوری زن و سلامت پایدار زن، فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی زن و حکمرانی هوشمند اجتماعی زن، خانواده و تحولات سبک زندگی زن و اقتصاد" href="https://www.the-economy.ir/%D8%AE%D8%A8%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF/1/c/1">اقتصاد دانشبنیان زن و آیندهپژوهی نقشهای جنسیتی تا افق ۱۴۲۰ ابوالقاسمی اعلام کرد نتایج و جمعبندیهای این نشستها در قالب گزارشهای ملی و استانی تهیه و برای استفاده نهادهای سیاستگذار منتشر خواهد شد.. .
معاون بررسیهای راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاستجمهوری از برگزاری سلسله نشستهای «گفتوگوی ملی درباره زنان» همزمان با هفته زن خبر داد.
این نشستها با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با مشارکت گسترده مراکز علمی و پژوهشی در سراسر کشور برگزار میشود. نرجس ابوالقاسمی با اشاره به اینکه این طرح یک برنامه ملی و سراسری است، هدف آن را «گسترش گفتوگوهای تخصصی و آیندهمحور در حوزه مسائل زنان، ایجاد شبکهای از ظرفیتهای علمی کشور و فراهمسازی بستر مشارکت دانشگاهها در تصمیمسازیهای کلان» برشمرد. وی ادامه داد: این برنامه بهدنبال آن است که با جمعآوری دیدگاههای کارشناسان، نخبگان، اساتید دانشگاه و پژوهشگران در استانهای مختلف، تصویری دقیقتر و جامعتر از وضعیت، چالشها و فرصتهای پیشروی زنان در ایران ارائه شود.
به گفته معاون بررسیهای راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاستجمهوری، این نشستها همچنین با هدف تقویت عدالت جنسیتی، شناسایی نیازهای واقعی زنان در مناطق مختلف کشور، حمایت از پژوهشهای مبتنی بر شواهد، و کمک به تدوین سیاستهای اجرایی کارآمد طراحی شده است؛ سیاستهایی که بتوانند در سطح ملی مورد استفاده نهادهای قانونگذار و اجرایی قرار گیرند. محورهای این نشستها عبارتاند از: زن، عدالت و پیشرفت ایران زن و آینده فناوری زن و سلامت پایدار زن، فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی زن و حکمرانی هوشمند اجتماعی زن، خانواده و تحولات سبک زندگی زن و اقتصاد" href="https://www.the-economy.ir/%D8%AE%D8%A8%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF/1/c/1">اقتصاد دانشبنیان زن و آیندهپژوهی نقشهای جنسیتی تا افق ۱۴۲۰ ابوالقاسمی اعلام کرد نتایج و جمعبندیهای این نشستها در قالب گزارشهای ملی و استانی تهیه و برای استفاده نهادهای سیاستگذار منتشر خواهد شد.. .
بازنشر از : مهر