1404\11\19 10:14:07
تقویت اعتماد اجتماعی در نشست مشترک تشکلهای غیردولتی با مدیران دولتی
رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به نشست مشترک با تشکلهای غیردولتی حوزه رفاه و حمایت اجتماعی گفت: این سازمانها به عنوان حلقه اتصال دولت و ملت میتوانند در افزایش اعتماد اجتماعی موثر باشند.
نشستی مشترک با حضور جمعی از مسئولان دولتی و نمایندگان شبکههای مردمی و سازمانهای غیردولتی حوزه رفاه و حمایت اجتماعی با هدف تقویت مشارکت اجتماعی و توسعه همکاریهای دولت و جامعه مدنی در سازمان بهزیستی کشور برگزار شد. در این جلسه زهرا بهروز آذر معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت، علی ربیعی دستیار اجتماعی رئیسجمهور، الیاس حضرتی رئیس شورای اطلاعرسانی دولت، معاونان وزارت بهداشت و درمان، سید جواد حسینی رئیس سازمان بهزیستی کشور، علیرضا رحیمی معاون امور جوانان و دبیر شورای عالی نوجوانان و جوانان و همچنین نمایندگان انجمنها، خیریهها، شبکههای ملی و گروههای مردمی حضور داشتند. سید جواد حسینی رئیس سازمان بهزیستی درباره این نشست گفت: در این نشست درباره افزایش تعامل بخش دولتی با بخش غیردولتی، واگذاری بخشی از امور قابل انتقال، توانمندسازی و قدرتیابی سازمانهای مردمنهاد، توسعه شبکهسازی ملی، برندسازی و ارتقای کمی و کیفی فعالیت تشکلهای اجتماعی بحث و تبادل نظر صورت گرفت. رئیس سازمان بهزیستی تأکید کرد: حاضران همچنین بر جایگاه سازمانهای مردمنهاد به عنوان گروههای میانی و حلقه اتصال دولت و ملت تأکید کردند؛ نقشی که میتواند در افزایش سرمایه اجتماعی، ارتقای سلامت اجتماعی، تقویت همگرایی و وفاق عمومی، کاهش آلام و رنجهای اجتماعی، فقرزدایی، گسترش رفاه و پیشبرد توسعه اجتماعی کشور مؤثر باشد همچنین مقرر شد سازوکارهای اجرایی برای گسترش این همافزاییها تدوین و تعامل مستمر دولت و جامعه مدنی بیش از پیش تقویت شود. بررسی حوادث اخیر کشور حسینی همچنین گفت: در این نشست در خصوص حوادث و ناآرامیهای اخیر که با اعتراضات به حق مردمی شروع شد و متأسفانه در مواردی به آشوبهای خیابانی و حتی اقدامات خشونتآمیز انجامید، دیدگاهها و دغدغههای طرفهای مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت. رئیس سازمان بهزیستی افزود: شرکتکنندگان در این جلسه بر این نکته تأکید کردند که مهمترین اولویت در شرایط کنونی، بازگرداندن آرامش روانی و اجتماعی به جامعه، بهویژه خانوادههای درگیر و آسیبدیده است.
بر همین اساس، ارائه حمایتهای همهجانبه به این خانوادهها ضروری دانسته شد. حمایتهایی که تنها محدود به جبران خسارات اقتصادی نبوده و طیفی از خدمات روانشناختی، مشاورهای، اجتماعی همچنین معاضدتهای حقوقی و قضایی را دربرمیگیرد. وی متذکر شد: سازمان بهزیستی چند ظرفیت برای ارائه خدمات دارد از جمله خط تلفنی ۱۴۸۰، مراکز مشاوره دولتی که به خانوادههای آسیبدیده رایگان خدمات میدهند و مراکز غیردولتی که با یاری برگ و با تخفیف خدمات میدهند و ۱۱ هزار گروه داوطلب اجتماعمحور و ۶ شبکه ملی که بهترین افرادی هستند که میتوانند در کاهش شکاف جامعه به ما کمک کنند. وی تأکید کرد: در این نشست تصریح شد که همه آسیبدیدگان این حوادث بدون هرگونه تمایز، اعضای ملت ایران محسوب میشوند و شایسته بهرهمندی از حمایتهای انسانی و اجتماعی هستند. حاضران تأکید کردند که نگاه حمایتی باید مبتنی بر ترمیم، همدلی و بازسازی سرمایه اجتماعی باشد تا از تعمیق آسیبهای فردی و جمعی جلوگیری شود. حسینی در پایان اظهار داشت: مسئولیت دولت و حاکمیت در تسلیبخشی، حمایت و پشتیبانی مستمر از آسیبدیدگان بهعنوان یک تکلیف حاکمیتی و ملی مورد تأکید قرار گرفت و بر ضرورت هماهنگی دستگاهها، بهرهگیری از ظرفیتهای مردمی و تخصصی، و تداوم خدمات حمایتی تا بازگشت تسلی و آرامش به زندگی خانوادهها تأکید شد..
.
بازنشر از : مهر