1405\02\11 15:15:04



آیت‌الله حسینی- مدیریت خلیج فارس و تنگه هرمز باید در دست ایران باشد

امام جمعه یاسوج گفت: با مدیریت خلیج فارس و تنگه هرمز در دست ایرانی ها اهرم فشاری بر دشمن بهتر انجام می شود.

تبلیغات
پایگاه خبری اکونومی نیوز
پایگاه خبری اکونومی نیوز
خبر و تحلیل در حوزه های اقتصاد ایران و جهان، بازار، تجارت و بازرگانی و رصد ارز و طلا در کشور
# قیمت دلار - # اقتصاد - # قیمت طلا

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه های نماز جمعه شهر یاسوج، خلیج فارس و تنگه هرمز را از نعمت‌های بی‌بدیل خداوند برای ایران دانست و افزود: مدیریت این مناطق باید در دست ایران باشد تا اهرم مقابله با دشمنان حفظ شود. وی همچنین با انتقاد از برخی افراد که ملت را تحقیر می‌کنند، اظهار کرد: نبود غیرت انسانی و ملی سبب سلطه دشمنان می‌شود و سرمایه‌های ملی و معنوی ما زیر فشار دشمن قرار دارند. امام جمعه یاسوج درباره گرانی و احتکار نیز هشدار داد و گفت: گرانی یکی از آثار تحریم و جنگ اقتصادی دشمن است و باید با گرانفروشان و محتکران برخورد قاطع شود و مردم نیز در مصرف منابع طبیعی و مواد غذایی از اسراف خودداری کنند. وی فلسفه خلقت انسان را رسیدن به سعادت دانست و با گرامیداشت روز کارگر و روز معلم، کار را مقدس و ضروری برای بقای جهان عنوان کرد. آیت‌الله سید نصیر حسینی با اشاره به روز کارگر تاکید کرد: قدردان تلاش کارگران هستم زیرا بدون کار، جهان در حال فروپاشی است و همه موجودات از انسان و حیوان تا گیاهان در حال کار و فعالیت هستند و این نظام مادی را برپا نگه می‌دارند. وی با بیان اینکه کار ضامن بقای جهان است و جوان بیکار در شرایط خطرناک قرار می‌گیرد، تصریح کرد: مردم و حاکمیت باید بستر ایجاد شغل را فراهم کنند. امام جمعه یاسوج همچنین به سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم اشاره کرد و گفت: معلم مقام بزرگ انسانی، فرهنگی و الهی دارد و مسئولیت تربیت انسان بزرگ‌ترین وظیفه‌ای است که خداوند بر عهده انسان گذاشته است. وی با تاکید بر تربیت نسل جوان گفت: ایران امروز کشور عادی نیست و جوانان و دانش‌آموزان باید در سطح جهانی فکر کنند و بر اساس آموزه‌های قرآن در اداره جهان نقش داشته باشند. آیت الله حسینی خلیج فارس و تنگه هرمز را از نعمت‌های بی‌بدیل خداوند برای ایران دانست و افزود: مدیریت این مناطق باید در دست ایران باشد تا اهرم مقابله با دشمنان حفظ شود. وی همچنین با انتقاد از برخی افراد که ملت را تحقیر می‌کنند، گفت: نبود غیرت انسانی و ملی سبب سلطه دشمنان می‌شود و سرمایه‌های ملی و معنوی ما زیر فشار دشمن قرار دارند. امام جمعه یاسوج درباره گرانی و احتکار نیز هشدار داد و گفت: گرانی یکی از آثار تحریم و جنگ اقتصادی دشمن است و باید با گرانفروشان و محتکران برخورد قاطع شود و مردم نیز در مصرف منابع طبیعی و مواد غذایی از اسراف خودداری کنند..

.


بازنشر از : مهر

امام جمعه یاسوج

خطبه های نماز جمعه

نماز جمعه

خبرهای مرتبط با