1405\02\11 15:15:04
آیتالله حسینی- مدیریت خلیج فارس و تنگه هرمز باید در دست ایران باشد
امام جمعه یاسوج گفت: با مدیریت خلیج فارس و تنگه هرمز در دست ایرانی ها اهرم فشاری بر دشمن بهتر انجام می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه های نماز جمعه شهر یاسوج، خلیج فارس و تنگه هرمز را از نعمتهای بیبدیل خداوند برای ایران دانست و افزود: مدیریت این مناطق باید در دست ایران باشد تا اهرم مقابله با دشمنان حفظ شود. وی همچنین با انتقاد از برخی افراد که ملت را تحقیر میکنند، اظهار کرد: نبود غیرت انسانی و ملی سبب سلطه دشمنان میشود و سرمایههای ملی و معنوی ما زیر فشار دشمن قرار دارند. امام جمعه یاسوج درباره گرانی و احتکار نیز هشدار داد و گفت: گرانی یکی از آثار تحریم و جنگ اقتصادی دشمن است و باید با گرانفروشان و محتکران برخورد قاطع شود و مردم نیز در مصرف منابع طبیعی و مواد غذایی از اسراف خودداری کنند. وی فلسفه خلقت انسان را رسیدن به سعادت دانست و با گرامیداشت روز کارگر و روز معلم، کار را مقدس و ضروری برای بقای جهان عنوان کرد. آیتالله سید نصیر حسینی با اشاره به روز کارگر تاکید کرد: قدردان تلاش کارگران هستم زیرا بدون کار، جهان در حال فروپاشی است و همه موجودات از انسان و حیوان تا گیاهان در حال کار و فعالیت هستند و این نظام مادی را برپا نگه میدارند. وی با بیان اینکه کار ضامن بقای جهان است و جوان بیکار در شرایط خطرناک قرار میگیرد، تصریح کرد: مردم و حاکمیت باید بستر ایجاد شغل را فراهم کنند. امام جمعه یاسوج همچنین به سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم اشاره کرد و گفت: معلم مقام بزرگ انسانی، فرهنگی و الهی دارد و مسئولیت تربیت انسان بزرگترین وظیفهای است که خداوند بر عهده انسان گذاشته است. وی با تاکید بر تربیت نسل جوان گفت: ایران امروز کشور عادی نیست و جوانان و دانشآموزان باید در سطح جهانی فکر کنند و بر اساس آموزههای قرآن در اداره جهان نقش داشته باشند. آیت الله حسینی خلیج فارس و تنگه هرمز را از نعمتهای بیبدیل خداوند برای ایران دانست و افزود: مدیریت این مناطق باید در دست ایران باشد تا اهرم مقابله با دشمنان حفظ شود. وی همچنین با انتقاد از برخی افراد که ملت را تحقیر میکنند، گفت: نبود غیرت انسانی و ملی سبب سلطه دشمنان میشود و سرمایههای ملی و معنوی ما زیر فشار دشمن قرار دارند. امام جمعه یاسوج درباره گرانی و احتکار نیز هشدار داد و گفت: گرانی یکی از آثار تحریم و جنگ اقتصادی دشمن است و باید با گرانفروشان و محتکران برخورد قاطع شود و مردم نیز در مصرف منابع طبیعی و مواد غذایی از اسراف خودداری کنند..
.
بازنشر از : مهر