1405\01\17 21:54:06



تضمین امنیت غذایی و انرژی در زنجان در میان تهدیدات

زنجان- معاون استاندار زنجان گفت: با توجه به تهدیدات احتمالی دشمن، تدابیر لازم برای تضمین امنیت غذایی و زیرساخت‌ها اندیشیده شده است.

تبلیغات
پایگاه خبری اکونومی نیوز
پایگاه خبری اکونومی نیوز
خبر و تحلیل در حوزه های اقتصاد ایران و جهان، بازار، تجارت و بازرگانی و رصد ارز و طلا در کشور
# قیمت دلار - # اقتصاد - # قیمت طلا

به گزارش خبرنگار مهر، نرگس مرادخانی، عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تجارب جنگ‌های قبلی، اظهار داشت: با توجه به یادآوری جنگ ۱۲ روزه، از آغاز جنگ تحمیلی سوم، قرارگاه‌های امنیت غذایی و زیرساخت‌ها در استان راه‌اندازی شده و تمامی احتمالات مربوط به آسیب‌های زیرساختی دشمن به دقت بررسی شده است. وی از آسیب به زیرساخت‌ها و هدف قرار دادن زندگی مردم به عنوان یک «جنایت اخلاقی» یاد کرد و افزود: استان زنجان تمام تدابیر لازم را پیش‌بینی کرده است و با توجه به تعدد نیروگاه‌ها و شبکه ملی برق، نگرانی در مورد کمبود انرژی و تأثیر آن بر زندگی مردم وجود ندارد. معاون هماهنگی امور اقتصاد" href="https://www.the-economy.ir/%D8%AE%D8%A8%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF/1/c/1">اقتصادی استاندار زنجان تأکید کرد: هدف اصلی ما تأمین و تضمین امنیت غذایی مردم است و در شرایط دشوار نیز این هدف به مرحله اجرا خواهد رسید.  وی بیان کرد: جلسات قرارگاه‌های امنیت غذایی و زیرساختی به طور منظم برگزار می‌شود و مدیران استانی تمام توان خود را برای کاهش اثرات حوادث به کار می‌گیرند. استاندار زنجان با اشاره به تهدیدات دشمن نسبت به هدف قرار دادن نیروگاه‌ها، تصریح کرد: مردم نباید در مورد تأمین انرژی نگران باشند.

مدیران صنعت برق و سایر نهادهای مرتبط در تلاشند و تأمین برق برای نیازهای اساسی مانند نانوایی‌ها، بیمارستان‌ها، کارخانه‌ها و سردخانه‌ها را به خوبی برنامه‌ریزی کردند. مرادخانی همچنین به پروژه‌های مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر اشاره کرد و گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و تابش نور خورشید، استان زنجان از جمله استان‌های با بالاترین راندمان تولید انرژی خورشیدی به شمار می‌رود.  وی ادامه داد: بر این اساس، از دیروز سه پروژه در این زمینه تعیین تکلیف شده است که یکی از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده و دو پروژه دیگر کلنگ‌زنی می‌شود و هدف‌گذاری ما این است که نیروگاه لیل‌آباد تا پایان خرداد ماه به مرحله بهره‌برداری برسد.. .

به گزارش خبرنگار مهر، نرگس مرادخانی، عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تجارب جنگ‌های قبلی، اظهار داشت: با توجه به یادآوری جنگ ۱۲ روزه، از آغاز جنگ تحمیلی سوم، قرارگاه‌های امنیت غذایی و زیرساخت‌ها در استان راه‌اندازی شده و تمامی احتمالات مربوط به آسیب‌های زیرساختی دشمن به دقت بررسی شده است. وی از آسیب به زیرساخت‌ها و هدف قرار دادن زندگی مردم به عنوان یک «جنایت اخلاقی» یاد کرد و افزود: استان زنجان تمام تدابیر لازم را پیش‌بینی کرده است و با توجه به تعدد نیروگاه‌ها و شبکه ملی برق، نگرانی در مورد کمبود انرژی و تأثیر آن بر زندگی مردم وجود ندارد. معاون هماهنگی امور اقتصاد" href="https://www.the-economy.ir/%D8%AE%D8%A8%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF/1/c/1">اقتصادی استاندار زنجان تأکید کرد: هدف اصلی ما تأمین و تضمین امنیت غذایی مردم است و در شرایط دشوار نیز این هدف به مرحله اجرا خواهد رسید.  وی بیان کرد: جلسات قرارگاه‌های امنیت غذایی و زیرساختی به طور منظم برگزار می‌شود و مدیران استانی تمام توان خود را برای کاهش اثرات حوادث به کار می‌گیرند. استاندار زنجان با اشاره به تهدیدات دشمن نسبت به هدف قرار دادن نیروگاه‌ها، تصریح کرد: مردم نباید در مورد تأمین انرژی نگران باشند.

مدیران صنعت برق و سایر نهادهای مرتبط در تلاشند و تأمین برق برای نیازهای اساسی مانند نانوایی‌ها، بیمارستان‌ها، کارخانه‌ها و سردخانه‌ها را به خوبی برنامه‌ریزی کردند. مرادخانی همچنین به پروژه‌های مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر اشاره کرد و گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و تابش نور خورشید، استان زنجان از جمله استان‌های با بالاترین راندمان تولید انرژی خورشیدی به شمار می‌رود.  وی ادامه داد: بر این اساس، از دیروز سه پروژه در این زمینه تعیین تکلیف شده است که یکی از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده و دو پروژه دیگر کلنگ‌زنی می‌شود و هدف‌گذاری ما این است که نیروگاه لیل‌آباد تا پایان خرداد ماه به مرحله بهره‌برداری برسد.. .


بازنشر از : مهر

استانداری زنجان

امنیت غذایی

پرونده امنیت غذایی

خبرهای مرتبط با