1405\02\08 21:02:04



رشد ۸۴۶ درصدی واردات در خراسان جنوبی-تأکید بر نقش مرزها در جهش تجارت

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی با اشاره به رشد ۸۴۶ درصدی واردات در فروردین امسال از مرزهای استان، بر ضرورت تقویت زیرساخت‌های مرزی و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های تجاری استان تأکید کرد.

تبلیغات
پایگاه خبری اکونومی نیوز
پایگاه خبری اکونومی نیوز
خبر و تحلیل در حوزه های اقتصاد ایران و جهان، بازار، تجارت و بازرگانی و رصد ارز و طلا در کشور
# قیمت دلار - # اقتصاد - # قیمت طلا

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا هاشمی استاندار خراسان جنوبی شامگاه سه شنبه در دیدار با رئیس مرکز نوسازی اداری و توسعه سرمایه انسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی و مدیران کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی، خراسان رضوی و خراسان شمالی، به تشریح ظرفیت‌ها و فرصت‌های اقتصادی استان پرداخت. وی با تأکید بر جایگاه مرزی خراسان جنوبی در توسعه تجارت خارجی گفت: در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، واردات از مرزهای استان ۸۴۶ درصد رشد داشته که این موضوع نشان‌دهنده ظرفیت‌های تجاری و مرزی استان است. استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نقش مبادی ورودی و خروجی کالا در کشور افزود: امروز بخش قابل توجهی از تبادلات تجاری از طریق بنادری همچون چابهار، شهید رجایی، بندرعباس و بوشهر انجام می‌شود و استان‌ها از جمله خراسان جنوبی باید بیش از گذشته ظرفیت‌های آن در مسیر تأمین و ترانزیت کالا مورد توجه قرار گیرد. هاشمی با بیان اینکه توسعه تجارت تنها وابسته به زیرساخت‌های فیزیکی نیست، اظهار داشت: بخش مهمی از ارتقای مبادلات تجاری در گرو به‌روزرسانی سامانه‌ها و نرم‌افزارهای لجستیکی و تسهیل فرایندهای اداری است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد. وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های مرزی استان در تعامل با کشور افغانستان گفت: خراسان جنوبی می‌تواند به یکی از محورهای مهم تبادلات تجاری شرق کشور تبدیل شود، مشروط بر اینکه زیرساخت‌های مرزی و گمرکی به‌صورت هدفمند تقویت شود. استاندار خراسان جنوبی در پایان بر لزوم هماهنگی و هم‌افزایی میان استان‌های خراسان و مجموعه وزارت اقتصاد برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های مشترک تأکید کرد..

.


بازنشر از : مهر

استاندار خراسان جنوبی

سید محمد رضا هاشمی

بیرجند

خبرهای مرتبط با