1404\12\11 23:43:03
هاشمی- مردم نگران تأمین کالاهای اساسی نباشند
بیرجند- استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر لزوم حفظ خونسردی و آرامش در شرایط فعلی کشور به مردم اطمینان داد که هیچ دغدغهای برای تأمین کالاهای اساسی در استان وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا هاشمی، استاندار خراسان جنوبی شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان، با اشاره به ابعاد مختلف شرایط کنونی کشور، حفظ ثبات روانی جامعه و بازار را اولویت اصلی مسئولین خواند. وی با بیان اینکه در شرایط جنگی، هنر ما حفظ آرامش بازار است، گفت: مراقبت بکنیم که مردم احساس نکنند که بازار رها شده و کسی نیست بر بازار نظارت کند. استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مجموعه مدیریتی استان در حوزه معیشت و اقتصاد باید با دقت تصمیمگیری کند، افزود: تصمیم همه ما خروجیاش رضایت مردم باشد، این خیلی خیلی مهم است. اطمینان از وفور کالا در بازار و انبارها هاشمی در ادامه با مردم شریف استان سخن گفت و تأکید کرد: من به مردم عزیز و بزرگوار استان این اطمینان را میدهم که هیچ دغدغهای برای خرید نداشته باشند، کالای مورد نیاز مردم به وفور در بازار و انبارها وجود دارد. وی با قدردانی از همراهی مردم استان، رویه فعلی مردم خراسان جنوبی را در خرید مطابق با نیاز روزمره و برخلاف برخی کشورهای غربی که در شرایط بحرانی دست به غارت فروشگاهها میزنند، ستودنی دانست. استاندار خراسان جنوبی به مدیریت موفقیتآمیز وضعیت سوخت اشاره کرد و گفت: در حوزه سوخت نگرانیای داشتیم که الحمدالله مدیریت شد و سوخت به وفور داریم. وی همچنین در خصوص تأمین نهادههای دامی، بر لزوم پیگیری انتقال نهادههای دامی از بندر تأکید کرد و ابراز امیدواری نمود که این روند به زودی تسهیل شود. هاشمی با اشاره افزایش حجم صادرات به کشور افغانستان از مرزهای استان، بر ضرورت استقرار کامل تیمهای اقتصادی در مرزها و تسریع در فرآیندهای صادراتی تأکید کرد. وی از همه دستاندرکاران تنظیم بازار به دلیل تلاشهای صادقانه تشکر کرد و خواستار برگزاری جلسات کاربردی و عملیاتی با خروجی مشخص در این ایام شد. نظارت شبانهروزی و ممنوعیت احتکار استاندار خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به اهمیت حضور فیزیکی مسئولین در کف بازار و ایجاد اطمینان در افکار عمومی از افزایش نظارتها برای جلوگیری از احتکار و تأمین نیاز مسافران به استان خبر داد. هاشمی با تشریح جزئیات اقدامات اجرایی ستاد تنظیم بازار، بر لزوم منطقهبندی دقیق نظارت و ارائه گزارشهای شبانه از وضعیت یازده شهرستان استان تأکید کرد. استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: من از همه فرمانداران خواستم که هر شهرستان را به صورت منطقهبندی شده تحت نظارت داشته باشند و قرار است هر شب گزارش دقیقی از نقطه قوت و ضعف هر منطقه ارائه شود تا موانع به سرعت برطرف شوند. استاندار خراسان جنوبی با اعلام اینکه در دو روز اخیر ۵ هزار نفر از استانهای مختلف به خراسان جنوبی وارد شدهاند، بر لزوم تأمین فوری نیازهای این افراد (نان، مرغ، آب) تأکید کرد. وی تاکید کرد: باید هوشیار باشیم تا اتحاد مقدسی که مقام معظم رهبری بر آن تأکید داشتند، حفظ شود. هاشمی در پایان با اشاره به فرمایشات رئیسجمهور مبنی بر اینکه در ایام حساس نباید تعطیلی در نظر گرفته شود، خواستار تداوم فعالیتهای ستاد تنظیم بازار، شورای هماهنگی بانکها و ستاد بحران در ایام تعطیل شد. وی گفت: هنر ما این است که در ایام تعطیل هم پاسخگوی مردم باشیم، حضور مسئولین در میدان، به مردم اطمینان میدهد که فراموش نشدهاند..
.
بازنشر از : مهر