1404\12\19 11:43:04



مجارستان صادرات سوخت را ممنوع کرد

افزایش قیمت سوخت در نتیجه تجاوز آمریکا و اسرائیل به ایران، دولت مجارستان را وادار به ممنوع کردن صادرات سوخت کرد.

تبلیغات
پایگاه خبری اکونومی نیوز
پایگاه خبری اکونومی نیوز
خبر و تحلیل در حوزه های اقتصاد ایران و جهان، بازار، تجارت و بازرگانی و رصد ارز و طلا در کشور
# قیمت دلار - # اقتصاد - # قیمت طلا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «مارتون ناگی»، وزیر اقتصاد مجارستان در بیانیه ای اعلام کرد صادرات نفت خام، گازوئیل و بنزین به خارج از کشور ممنوع است. این مقام مجارستانی اعلام کرد برای جبران کمبود سوخت وافزایش قیمت آن، ذخایر سوخت را به مدت ۴۵ روز آزاد می کند. «راشل ریوز» وزیر دارایی انگلیس نیز خواستار کاهش تنش ها در منطقه غرب آسیا شد و افزود: کاهش تنش بهترین گزینه برای کاهش قیمت انرژی است. وی از تولیدکنندگان بزرگ نفت جهان خواست تا ذخایر اضطراری خود را آزاد کنند و گفت: سوء استفاده برخی شرکت ها از این شرایط را نخواهد پذیرفت. «والدیس دومبروفسکیس» کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا نیز درباره تبعات تجاوز نظامی آمریکا و اسرائیل علیه ایران هشدار داد و گفت: طولانی شدن جنگ موجب رکود تورمی شدید در اروپا و شوک به اقتصاد جهان می شود. وی گفت: در صورت تداوم جنگ بیش از ۲ هفته و اختلال در حمل و نقل دریایی و حمله به زیرساخت ها، بهای انرژی در جهان افزایش می یابد. بهای نفت در حال ثبت رکوردهای جدیدی است و تا ۱۲۰ دلار نیز بالا رفته است که از سال ۲۰۲۲ بی سابقه است..

.


بازنشر از : مهر

نفت خام

ایران

ایالات متحده امریکا

خبرهای مرتبط با