1404\09\28 00:40:13



ادعای نماینده نزدیک به جبرائیلی علیه قالیباف مصوبه‌ای که باعث افزایش قیمت دلار شده بدون اطلاع نمایندگان بوده است!

ادعای نماینده نزدیک به جبرائیلی علیه قالیباف/ مصوبه‌ای که باعث افزایش قیمت دلار شده بدون اطلاع نمایندگان بوده است! مجلسصمصامی مدعی شد: دلار را کردند ۷۰ تومان که صادر کننده ارزش را بیاورد اما نیاورد و حتی رکورد نیاوردن ارز هم شکسته شد.

تبلیغات
پایگاه خبری اکونومی نیوز
پایگاه خبری اکونومی نیوز
خبر و تحلیل در حوزه های اقتصاد ایران و جهان، بازار، تجارت و بازرگانی و رصد ارز و طلا در کشور
# قیمت دلار - # اقتصاد - # قیمت طلا

، حسین صمصامی، عضو کمیسیون اقتصاد" href="https://www.the-economy.ir/%D8%AE%D8%A8%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF/1/c/1">اقتصادی، در جلسه ای با اشاره به ارز نیمایی گفت: حدود ۲۵ میلیارد تومان قاچاق می‌شود، صادرکننده ارزش را صادر می‌کند اما بخش قابل توجه ارزش را برنمی‌گرداند.

اگر نگاه کنیم، تراز ارزی‌مان مثبت است، اما کم می‌شود. حالا چه اتفاقی می‌افتد؟ دلار ۴۰ تومانی سال گذشته، از ابتدای سال ۴۰ تومان بوده؛ حالا شده ۷۰ هزار تومان. چرا این کار را کردیم؟ گفتیم صادرکننده ارزش را بیاورد؛ خب صادرکننده ارز را که نیاورد، ۲۰ میلیارد رکورد را هم شکست که حالا منجر به استیضاح وزیر اقتصاد شد.

ما قیمت ارز را بالا می‌بریم، دوباره قیمت‌ها بالا می‌رود. بر اساس فیلمی که در کانال های تلگرامی منتشر شده است، وی ادامه داد: الان ما در کدام مرحله هستیم؟ در مرحله‌ای هستیم که نرخ رسمی را برده‌ایم بالا، چون تالار دوم درست کرده‌ایم. این اتفاقاتی که الان دارد می‌افتد، یکی از دلایلش این است که گفتیم: «آقا، شما کالای اساسی را می‌توانید بدون انتقال وارد کنید.» یعنی چه؟ یعنی از بازار آزاد می‌خرم.

بازار آزاد چه کسانی هستند؟ همان صادرکننده‌هایی که ارزش را با ۷۰ تومان می‌فروشند. اگر تو با ۱۲۰ تومان وارد کنی، شیر می‌شود چقدر؟ ۸۰، ۹۰، ۱۰۰ تومان. این نماینده مجلس مدعی شد: این مصوبه یعنی این که قیمت بلافاصله بعد از اجرا بالا می‌رود.

نرخ ارز در بازار آزاد بالا می‌رود و می‌شود ۱۳۰ تومان. بعد صادرکننده می‌آورد با ۱۱۰ تومان، چون الان تالار دوم درست کرده‌ایم؛ نمی‌آورد که «آقا، دلار ۱۲۰ تومان بهش بدهند.» ۱۲۰ تومان قیمت کالا می‌رود بالا، دوباره ارز می‌رود بالا. این مصوبه‌ای که الان این مشکلات را برای ما ایجاد کرده، این بار با هدایت و به‌اصطلاح رهبری جناب آقای قالیباف اتفاق افتاده و تقریباً نماینده‌ها هیچ‌کدام از آن خبر ندارند..

.

، حسین صمصامی، عضو کمیسیون اقتصاد" href="https://www.the-economy.ir/%D8%AE%D8%A8%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF/1/c/1">اقتصادی، در جلسه ای با اشاره به ارز نیمایی گفت: حدود ۲۵ میلیارد تومان قاچاق می‌شود، صادرکننده ارزش را صادر می‌کند اما بخش قابل توجه ارزش را برنمی‌گرداند.

اگر نگاه کنیم، تراز ارزی‌مان مثبت است، اما کم می‌شود. حالا چه اتفاقی می‌افتد؟ دلار ۴۰ تومانی سال گذشته، از ابتدای سال ۴۰ تومان بوده؛ حالا شده ۷۰ هزار تومان. چرا این کار را کردیم؟ گفتیم صادرکننده ارزش را بیاورد؛ خب صادرکننده ارز را که نیاورد، ۲۰ میلیارد رکورد را هم شکست که حالا منجر به استیضاح وزیر اقتصاد شد.

ما قیمت ارز را بالا می‌بریم، دوباره قیمت‌ها بالا می‌رود. بر اساس فیلمی که در کانال های تلگرامی منتشر شده است، وی ادامه داد: الان ما در کدام مرحله هستیم؟ در مرحله‌ای هستیم که نرخ رسمی را برده‌ایم بالا، چون تالار دوم درست کرده‌ایم. این اتفاقاتی که الان دارد می‌افتد، یکی از دلایلش این است که گفتیم: «آقا، شما کالای اساسی را می‌توانید بدون انتقال وارد کنید.» یعنی چه؟ یعنی از بازار آزاد می‌خرم.

بازار آزاد چه کسانی هستند؟ همان صادرکننده‌هایی که ارزش را با ۷۰ تومان می‌فروشند. اگر تو با ۱۲۰ تومان وارد کنی، شیر می‌شود چقدر؟ ۸۰، ۹۰، ۱۰۰ تومان. این نماینده مجلس مدعی شد: این مصوبه یعنی این که قیمت بلافاصله بعد از اجرا بالا می‌رود.

نرخ ارز در بازار آزاد بالا می‌رود و می‌شود ۱۳۰ تومان. بعد صادرکننده می‌آورد با ۱۱۰ تومان، چون الان تالار دوم درست کرده‌ایم؛ نمی‌آورد که «آقا، دلار ۱۲۰ تومان بهش بدهند.» ۱۲۰ تومان قیمت کالا می‌رود بالا، دوباره ارز می‌رود بالا. این مصوبه‌ای که الان این مشکلات را برای ما ایجاد کرده، این بار با هدایت و به‌اصطلاح رهبری جناب آقای قالیباف اتفاق افتاده و تقریباً نماینده‌ها هیچ‌کدام از آن خبر ندارند..

.


بازنشر از : خبرآنلاین

دلار

قیمت دلار

کمیسیون اقتصادی مجلس

محمد باقر قالیباف

خبرهای مرتبط با