مهران محمدی امین

واردات خودرو دولت سیزدهم وزیر صنعت معدن و تجارت یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی،هوا شد/ واردات خودرو کارکرده،پر! بازرگانیعباس علی‌آبادی

1403\02\05 08:52:11


یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی،هوا شد واردات خودرو کارکرده،پر!

یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی،هوا شد/ واردات خودرو کارکرده،پر! بازرگانیعباس علی‌آبادی وزیر صمت تا همین دو هفته پیش وعده ابلاغ قریب‌الوقوع ‌آیین‌نامه واردات دست‌دوم‌ها را به رسانه‌ها داد، بااین‌حال روز گذشته سخنگوی دولت تیر خلاص را به ورود کارکرده‌ها زد.

به گزارش خبرآنلاین سخنگوی دولت، در نشست خبری با اصحاب رسانه اعلام کرد که آیین‌نامه واردات خودروی کارکرده از مناطق آزاد به تصویب رسیده و ابلاغ هم شده و آیین‌نامه دیگری در این زمینه موجود نیست.

تبلیغات
کارشناسی خودرو و تشخیص رنگ
کارشناسی خودرو و تشخیص رنگ

کارشناسی خودرو کارن، تشخیص رنگ شدگی، بررسی فنی و آپشن خودرو در کرج و حومه

دنیای اقتصاد نوشت: ظاهرا ورود کارکرده‌ها از مناطق آزاد که سال گذشته ابلاغ و اجرا شد، جایگزین آیین‌نامه واردات دست‌دوم‌ها شده و قرار نیست آیین‌نامه جدایی در این زمینه از سوی هیات دولت ابلاغ شود. هر چند مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت، اسفند سال گذشته اعلام کرد که «واردات خودرو از مناطق آزاد ربطی به واردات خودروهای کارکرده ندارد» بااین‌حال ظاهرا دولت همراه با فشار از سوی مدافعان تولید داخل، به‌ناچار به واردات کارکرده‌ها از مناطق آزاد رضایت داده و قرار نیست آیین‌نامه دیگری در این زمینه ابلاغ کند. در مصوبه دی‌ماه سال گذشته دولت تاکید شده بود «خودروهایی که تا پیش از ابلاغ این آیین‌نامه، مجاز به تردد در مناطق آزاد تجاری و مناطق صنعتی و ویژه اقتصادی هستند، مشروط به پرداخت کلیه عوارض و بدهی‌های مربوط و حقوق ورودی (مشتمل بر حقوق گمرکی و سود بازرگانی مصوب)، دارا بودن معاینه فنی متصل به سامانه سیمفا و با رعایت قوانین، مجاز به پلاک‌گذاری ملی و واردات به سرزمین اصلی خواهند بود.».

.


بازنشر از : خبرآنلاین

واردات خودرو

دولت سیزدهم

وزیر صنعت معدن و تجارت