مهران محمدی امین

کمیسیون اقتصادی مجلس محمد باقر قالیباف بانک مرکزی پایگاه رف رئیس مجلس شورای اسلا

1401\05\26 10:48:10


پایگاه جامع رفاه ایرانیان در حال به روز شدن است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اقداماتی برای به‌ روز کردن پایگاه جامع رفاه ایرانیان در حال انجام است و این کار صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۶ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی درباره پایگاه رفاه جامع ایرانیان، گفت: ساعت‌ها مباحثی درباره سیاست‌های جبرانی در موضوع ارز ترجیحی در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که امروز در اجرا نیازمند پشتیبانی از پایگاه جامع رفاه ایرانیان است.

وی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: در جریان بررسی طرح نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای شما تأکید کردید که در حال حاضر پایگاه رفاه جامع ایرانیان وجود دارد. نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مطابق نشستی که در کمیسیون اقتصادی مجلس با وزیر قبلی تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم، از مجموع دستگاه‌هایی که باید به این پایگاه اطلاعات دهند، صرفاً ۴۰ درصد بیشتر اطلاعاتشان مرتبط با پایگاه نیست و از این ۴۰ درصد هم بخش عمده‌ای از اطلاعات برخط نیست. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابراین با یک تأخیر چندین ماهه مواجه هستیم و فرمول محاسباتی در حوزه عمل دچار اشکالات اساسی است.

از رئیس مجلس درخواست دارم موضوع مهم پایگاه جامع ایرانیان را که اساسی‌ترین تصمیم ما در زمان بررسی بودجه بود و باید قابلیت اجرایی داشته باشد، پیگیری کرده و در این حوزه تصمیم‌گیری کنید. وی تاکید کرد: تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی هم مهم است و درخواست بنده از رئیس مجلس شورای اسلامی ورود به این موضوع است. محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: اگرچه در حال حاضر پایگاه رفاه ایرانیان وجود دارد، اما این پایگاه در حوزه داده به روز نیست و این اشکال وجود دارد.

وی اظهار داشت: دلیل این مسئله آن است که مدتی عملاً سوئیچ از مرکز رفاه ایرانیان به بانک مرکزی منتقل شده بود و بعد اطلاعات مربوط به مرکز پایگاه ایرانیان را به روز نکردند. در مورد کالابرگ نیز مشکل همین است و اکنون اصلاحات در حال انجام است. رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: موارد گفته شده اشکالاتی است که دولت باید در حوزه اجرا به آن توجه کند.

البته اکنون کارهایی انجام شده و در حال به روز شدن است و این کار صورت خواهد گرفت.. .


بازنشر از : مهر

کمیسیون اقتصادی مجلس

محمد باقر قالیباف

بانک مرکزی

پایگاه رف