مهران محمدی امین

1402\10\19 11:37:21


معرفی رایگان کتاب راه‌اندازی استارتاپ از سیر تا پیاز

سامان وحدت در کتاب راه‌اندازی استارتاپ از سیر تا پیاز قصد دارد تا به صورت کلی در بیست مقاله به معرفی و چیستی استارتاپ بپردازد و نکات کلیدی برای موفقیت و جلوگیری از شکست کسب‌و‌کارهای نوپا را بررسی کند. استارتاپ یا...

نویسنده: سامان وحدت


معرفی کتاب راه‌اندازی استارتاپ از سیر تا پیاز

سامان وحدت در کتاب راه‌اندازی استارتاپ از سیر تا پیاز قصد دارد تا به صورت کلی در بیست مقاله به معرفی و چیستی استارتاپ بپردازد و نکات کلیدی برای موفقیت و جلوگیری از شکست کسب‌و‌کارهای نوپا را بررسی کند.

استارتاپ یا Startup، اصطلاحی که اخیرا خیلی‌ها استفاده می‌کنند و شاید هر روز در مورد آن مطالبی بشنویم و ببینیم و یا این‌ که با استارتاپ‌های جدید آشنا شویم و بخواهیم از آن‌ها استفاده کنیم.

در مورد استارتاپ تعاریف متعددی وجود دارد که همه‌ی آن‌ها به یک سلسله ویژگی‌هایی اشاره دارند که به بیزینس‌ها و فعالیت‌ها، خاصیت استارتاپ بودن را می‌دهند.

تعریفی که نیل بلومنتال مدیر واربی ‌پارکر از کارهای استارتاپی دارد به این شکل است که: کمپانی جدید که راه‌حل‌های خلاقانه و جدیدی در رویارویی با مسائل دارد اما هیچ ضمانتی برای موفقیت ایده و شرکت وجود ندارد.
در فرهنگ‌های عمومی دیگر هم از استارتاپ به این شکل یاد شده که: استارتاپ یک کسب‌و‌کار جدید است، کسب‌و‌کاری که حول فناوری و تکنولوژی ایجاد شده و یا این که شرکتی که از ایده‌های اولیه شروع می‌‌کند و به موفقیت و رشد بالایی دست می‌یابد.

در بخشی از کتاب راه‌اندازی استارتاپ از سیر تا پیاز می‌خوانیم:

مدت‌ها است که کمبود مهارت‌ها موجب شده شرکت‌ها بر سر استعدادهای درخشان با یکدیگر رقابت کنند.

اما روند رو به رشد کمبود مهارت‌ها و تمایل نیروی کار به جست‌وجوی فرصت‌های جدید، رقابت تنگاتنگی را میان کارکنان ایجاد کرده است. ۷۶ درصد کارکنان تمام‌ وقت، یا به دنبال فرصت‌های جدید هستند یا اگر فرصت جدیدی بر سر راهشان قرار گیرد، از آن استقبال می‌کنند. با این تفاسیر، سازمان‌ها از محیط کار به عنوان ابزاری برای جذب و حفظ کارکنان استفاده خواهند کرد.

عوامل دیگری نیز وجود دارند که دورنمای محیط کار در سال ۲۰۱۷ را تحت‌ تاثیر قرار خواهند داد.

. .


بازنشر از : کتاب راه