مهران محمدی امین

1402\10\19 11:34:51


معرفی کتاب معامله‌ گر پرایس اکشن

لنس بگز همه‌ی تجربه‌های خود را در بازارهای مالی، در کتاب معامله‌ گر پرایس اکشن خلاصه کرده است. او با روشی خاص به بازارهای مالی نگاه می‌افکند و فرصت‌های مدیریت را با پرایس‌اکشن شناسایی می‌کند. اگر توصیه‌های او را در...

نویسنده: لنس بگزمترجم: علیرضا کشاورز باحقیقت، مهسا صفریناشر: انتشارات نبض دانش


معرفی کتاب معامله‌ گر پرایس اکشن

لنس بگز همه‌ی تجربه‌های خود را در بازارهای مالی، در کتاب معامله‌ گر پرایس اکشن خلاصه کرده است.

او با روشی خاص به بازارهای مالی نگاه می‌افکند و فرصت‌های مدیریت را با پرایس‌اکشن شناسایی می‌کند. اگر توصیه‌های او را در کتاب دنبال کنید، نه‌تنها یک معامله‌گر حرفه‌ای می‌شوید، بلکه سود بسیاری نیز خواهید کرد.

درباره‌ی کتاب معامله گر پرایس اکشن

احتمالاً شما هم در معرض تبلیغات آموزش بازارهای مالی مانند فارکس و ارزهای دیجیتال قرار گرفته‌اید. اگر یکی از آن‌ها را امتحان کرده باشید، شاید بعد از پایان دوره فکر کنید که دیگر دوران سختی به پایان رسیده و قرار است از فردا پول‌دار شوید! اما سیلی واقعیت سخت‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید.

سودجویان زیادی در این بازار فعالیت می‌کنند که شما را با وعده‌های دروغین فریب می‌دهند. لنس بگز (Lance Beggs) با نوشتن کتاب معامله‌‌گر پرایس اکشن (YTC price action trader)، می‌خواسته حقایق تلخ بازار را به شما نشان دهد.

درک نادرست از محیط بازار و واقعیت معاملات عامل مهمی‌ست که باعث سردرگمی خیلی از افراد شده است. شاید شما اینترنت را زیر و رو کرده و سیستم‌های زیادی را برای ترید یا معامله پیدا نموده باشید.

اما در نهایت این سیستم‌ها نتایج پایداری ندارند؛ زیرا واقعیت را در نظر نگرفته‌اند. نکته‌ی اصلی لنس بگز در کتاب معامله‌گر پرایس اکشن همین است: با صرف خواندن کتاب و شرکت در دوره‌های آموزشی نمی‌توانید معامله کردن در بازارهای مالی را یاد بگیرید. در این کتاب تئوری‌های اساسی بازارها توضیح داده می‌شود؛ اما یادگیری واقعی درست در زمانی رخ می‌دهد که در محیط بازار قرار می‌گیرید.

لنس بگز تمام این تئوری‌ها را به‌صورت خودآموز و با آزمون و خطا یاد گرفته تا به این‌جا برسد.

او تمام اطلاعاتی را که در طی این سال‌ها یاد گرفته است، ترکیب و تفسیر کرده و آن را در اختیار خوانندگان گذاشته است. او تأکید می‌کند که کتاب معامله‌گر پرایس اکشن برای افراد تازه‌کار نوشته‌ نشده است.

کتاب معامله‌گر پرایس اکشن چندین بخش دارد که به خواننده در کشف واقعیت بازارها کمک می‌کند. در بخش اول مقدمات بحث آموزش داده می‌شود و در بخش دوم،‌ واقعیت‌های بازارهای معاملاتی، حرکت قیمت،‌ نحوه‌ی مشاهده‌ی بازارها، علت ضرر کردن معامله‌گران و ناکارآمدی سیستم‌های دیگر بررسی می‌شود.

قسمت بعدی این بخش برای کسانی است که می‌خواهند در مورد عملکرد قیمت در بازار،‌ قیمت‌های آتی و نمودارهای شمعی بدانند. لنس بگز در بخش سوم کتاب معامله‌گر پرایس اکشن به مباحثی مانند کسب سود در بازار، شناسایی و اجرای فرصت‌های معاملاتی، اجرای استراتژی تایم‌فریم در فارکس و e-mini و دیگر بازارهای مالی می‌پردازد. یکی از نکات جالب در این کتاب مثال‌های معاملاتی است.

نویسندگان کتاب‌های دیگر بهترین نمونه‌ها را برای شما می‌آورند؛ اما لنس بگز سعی می‌کند فرصت‌های معاملاتی مختلف را به شما نشان دهد تا از هر کدام درس بگیرید.

کسانی که به مدیریت پول،‌ بقای مالی شخصی و تنظیم پلتفرم معاملاتی علاقه دارند، از خواندن بخش چهارم لذت خواهند برد. بخش پنجم به روند‌های تبدیل شدن به یک معامله‌گر حرفه‌ای و سودآور اختصاص دارد. در این بخش فرایند یادگیری، اصول، ابزارها و تکنیک‌های موردنیاز برای پیشرفت را خواهید آموخت که در هیچ کتاب دیگری نخواهید دید.

بخش ششم هم خلاصه‌ای است از مفاهیم اصلی کتاب معامله‌گر پرایس اکشن.

گفتنی است که علیرضا کشاورز باحقیقت و مهسا صفری این کتاب را ترجمه کرده‌اند و انتشارات نبض دانش آن را با همکاری انتشارات آبدوس به چاپ رسانده‌ است.

(حجم این کتاب بیش از 20 مگابایت است، لطفاً قبل از خرید، نسخه‌ی نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

کتاب معامله گر پرایس اکشن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید در بازارهای مالی مانند فارکس، سهام، بازار آتی یا e-mini و دیگر انواع بازارهای مالی سود کنید و به یک معامله‌گر حرفه‌ای تبدیل شوید، پیشنهاد می‌کنیم که کتاب معامله‌گر پرایس اکشن را بخوانید.

با لنس بگز بیشتر آشنا شویم

لنس بگز بنیان‌گذار سایت YTC یا YourTradingCoach است که در آن منابع آموزشی مرتبط با بازارهای مالی و معاملاتی قرار می‌گیرد. مدیریت تجاری، مدیریت ریسک، مدیریت پول و روان‌شناسی مدیریت و معاملات موضوعات مقاله‌های سایت هستند. هدف از منابع آموزشی سایت کیفیت بالا و تأکید بر جنبه‌هایی است که مهم هستند اما کمتر به آن‌ها پرداخته شده.

لنس بگز در ابتدا خلبان هلیکوپترهای جنگی بود و سپس تبدیل به یکی از معامله‌گران موفق استرالیایی شد.

در بخشی از کتاب معامله‌ گر پرایس اکشن می‌خوانیم

یکی از دلایل کلیدی‌ای که اکثر معامله‌گران موفق به دستیابی به موفقیت مداوم نمی‌شوند این است که آن‌ها بازی‌ای را که انجام می‌دهند درک نمی‌کنند. آن‌ها نمی‌توانند ماهیت واقعی بازارها را درک کنند. آن‌ها در درک ماهیت واقعی بازی معاملات بریک‌اوت (شکست) می‌خورند.

در این کتاب به تصحیح این اشتباهات می‌پردازیم. برخی از بحث‌ها ممکن است بسیار واضح به نظر برسد. اما به آن پایبند باشید.

پایه‌ای را ایجاد می‌کند تا دید روشن‌تری از محیطی که در آن فعالیت می‌کنیم و اینکه چگونه این دیدگاه از بازارها به ما امکان سود بردن را می‌دهد به شما ارائه می‌دهد.
بیشتر کتاب‌ها و دوره‌های معاملاتی بر حرکت قیمت و الگوهای حاصل و سیگنال‌های مبتنی بر شاخص تمرکز می‌کنند. آن‌ها یک مفهوم اساسی کلیدی را که زیربنای این حرکت قیمت است، از دست داده‌اند. در این کتاب شما درک روشنی از موارد زیر خواهید داشت:

  • ماهیت واقعی بازارها
  • ماهیت واقعی بازی معاملاتی

بالاخره متوجه خواهید شد که چرا تمام سیستم‌هایی که امتحان کردید بی‌اثر بودند.

شما دیگر به سیستم‌ها علاقه نخواهید داشت. از جستجوی استراتژی معاملات رهایی خواهید یافت. و از طریق استراتژی معامله‌گری پرایس‌اکشن از طریق YTC یا در واقع هر استراتژی مبتنی بر واقعیت دیگری که ممکن است بخواهید خودتان توسعه دهید، پایه و اساس تجزیه‌وتحلیل صحیح و معاملات صحیح بازارها ایجاد می‌شود.

.

.


بازنشر از : کتاب راه